טודלרס

שבוע 21 להריון

שבוע 21 להריון - על תופעות הלוואי, התפתחות העובר, בדיקות ועוד

26.7.2013

שבוע 21 להריון
רגע, איזה חודש אני ? שבוע 21 להריון הוא השבוע השני של החודש החמישי. בשלב זה נותרו לך עוד 19 שבועות ללידה.

מה עובר עליך
בשבוע 21 להריון במרבית המקרים רואים את ההריון וכבר אי אפשר להסתיר. ישנן נשים שבתקופה זאת צריכות ללכת בתדירות גבוהה לשירותים, ישנן נשים שסובלות מעצירות וכאלו המתקשות למצוא תנוחת שינה נוחה. דרך אחת מועדפת לשינה היא על הצד ועם כרית גדולה בין הרגליים. סובלת מתופעות לוואי בהריון ? קראי עוד בלינק הבא : טיפול בתופעות לוואי בהריון.

התפתחות העובר שבוע 21 להריון
העובר שלך בגודל של גזר גדול ושוקל כשלוש מאות חמישים גרם. אורכו של העובר הוא כ26.5 ס"מ. גודלו של העובר מאפשר לנו לנוע בחופשיות במי השפיר ברחם אך עד סוף הטרימסטר יגדל העובר ותנועתו ברחם תוגבל. בשבוע זה מערכת העיכול של העובר עובדת, הגפיים מקבלים פרופורציה ביחס לגודל הראש, שרירי הרגלים מתחזקים ומאפשרים לו לנוע והנוירונים במוח מתפתחים. איברי המין גם הם ממשיכים להתפתח ואם זוהי בת נוצרים בשלב זה חלקי איברי המין החיצוניים. חוש השמיעה פועל והעובר שומע את הרעשים שבחוץ. אם את עוקבת אחרי תנועות העובר את יכולה להבחין בין זמני העירות והשינה שלו. 

המלצות חשובות
קל מאוד להתפתות לאכול עוד קצת פחממות ומתוקים כי את "אוכלת לשניים". יחד עם זאת זכרי כי לנשים עם משקל תקין מומלץ לעלות 11.5-16 קילוגרם במהלך ההריון. בדקי שהעליה שלך במשקל אינה גדולה מאד ואל תתביישי לפנות לתזונאית הריון לסייע בתפריט מותאם ושמירה על עליה מתונה במשקל. קראי עוד על : תפריטים מומלצים בהריון

בדיקות מומלצות
סקירת מערכות מאוחרת – אם טרם קבעת, מומלץ לקבוע תור לסקירת מערכות. בבדיקה זאת נבדקים באולטרה סאונד כלל מערכות ואיברי העובר. גם אם עברת את סקירת המערכות הראשונה חשוב לעבור גם את הסקירה השניה במועדה שכן ישנן מערכות שמתפתחות מאוחר יותר ויש לבדוק זאת במועד. המועד לסקירת מערכות הוא סביב שבועות 20-23. חשוב לבצע אותה לא בשבוע 19 ולא אחרי שבוע 25. סקירת המערכות הינה בדיקה הנכללת בסל הבריאות.

הריון קל