טודלרס

מה לעשות בבית בקיץ עם הילדים כשמשעמם

פעילויות שילדים תמיד אוהבים

21.8.2017

שלושת רבעי הקיץ כבר מאחורינו אבל גם רוב הכוחות הנפשיים שלנו. כבר נסענו וחזרנו מאילת, ביקרנו בבריכה, ראינו את כל סרטי הילדים בקולנוע וגם הסבתא סיימה את כל שירותיה. מה עוד אפשר לעשות בקיץ כשמשעמם לילדים ?

הבית כתחנת הפעלות
תתפלאו, אך הבית יכול להיות מקום הפעלה עשיר, מעניין וכיפי לא פחות ממרכזי הפעלה בחוגים. כל מה שצריך זה ליצור בבית מאין תחנות הפעלה בתחומים שונים שיאפשרו לילדים ליצור, לשחק, לשיר ולרקוד. אם יש לכם ילדים צעירים בבית בהחלט אפשר ליצור תחנות הפעלה. תחנה של מוסיקה שתכלול דיסקים, כלי נגינה וחפצים שכיף לרקוד איתם, תחנה אחרת של ארגזי לגו שונים לבניה רחבה, תחנה שלישית של יצירה (עם מגוון חומרי יצירה שקניתם), תחנה של אוספים (בהם תציגו לילדים אוסף שונים שלהם או שלכם). אוסף יכול להיות כל דבר (אוסף הטבעות של אמא, אוסף הבולים או המטבעות של סבא). רעיונות לתחנות נוספות: תחנת קסמים, תחנת ניסויים, תחנת ציורי קומיקס. ככל שהתחנה (האביזרים והפעילות) יהיו יותר מסקרנים, תוכלו להשיג עניין רב יותר.

הבית כמסעדה
לבשל לילדים בזמן אמצע השנה אין זמן אבל דווקא שאת בבית עם הילדים יש זמן וצריך גם לאכול. כעת יש זמן לתכנן מה רוצים לאכול, יש זמן ללכת לקנות את כל המוצרים ויש זמן לתכנן מה יהיה התפקיד של כל אחד מבני הבית. מי יקשט את המסעדה, מי יכין את הסלט, מי יהיה המלצר, מה יהיה הטבח הראשי, מי יכין את ציור וכתיבת התפריט. מי יגיע לאכול במסעדה (את מי נזמין). הכנת מסעדה ביתית היא פעילות כוללת שיכולה לקחת המון זמן, להעסיק ילדים רבים במשפחה ולתת דוגמא נפלאה להכנת מזון, ארגון תפריט, אחריות אישית, תשלום כסף (תלוי מה רוצים ללמד). אנחנו מבטיחים שלפחות הכנת הקינוח וכתיבת וציור התפריט יעניין את אחד הילדים בבית.

הבית כעיר אוהלים ומנהרות
אם שכחתם, אז בוא נזכיר לכם שלא צריך הרבה בשביל להפוך את הבית למקום מעניין ומסתורי. בסה"כ צריך הרבה סדינים וסמיכות, חבלי קשירה, ריהוט שעליו אפשר להלביש את ההאוהלים או המנהרות + מספר חפצים מעניינים כמו פנס או חפצים של אידיאנים. מחשיכים את הבית וזהו. מהרגע זה נברא העולם הדמיוני ומכאן הילדים ישחקו בלי צורך בהרבה עזרה.

נוסטלגיה
זה הזמן לעבור על השנה שהייתה בצילומים של טיולים, הצילומים מגני הילדים ובית ספר. זה הזמן להעביר את כל התמונות מהפלאפון והאיייפון למחשב ולתת לכל המשפחה לצפות בתמונות. אם יש אלבומים אז גם הם יתקבלו בברכה. יש ילדים גדולים שלא רק ירצו לצפות אלא להכין מצגת של תמונות מכל השנה החולפת. אין כמעט מי שלא אוהב לראות תמונות ולהיזכר בכל הרגעים הקטנים והגדולים ממהלך השנה. ילדים שמתעניינים בחלק הטכני ישמחו ללמוד את למחוק, לארגן בתיקיות וכד'

תכנונים לשנה הבאה
איזה חוגים הילדים רוצים שנה הבאה ? כולם כבר יודעים ? אפשר לצפות ביוטיוב במגוון סוגי סרטונים בחוגים שונים (טניס ילדים, בלט, התעמלות קרקע, ג'ודו ועוד) כדי להתרשם האם הילד מגלה עניין בתחום כלשהו. אפשר גם להתחיל ללמוד בבית דרך חיקוי מסרטונים ואימונים ראשוניים. אם הילד מאוד מתלהב מחוג כלשהו, אפשר להתקשר למורה ולקבוע שיעור ניסיון פרטי.

מיצאתם את הבית ? זה הזמן לנסוע לים. תנו לילדים חול, כמה דליים, כפות ומסננות והנה יש לכם שקט לפחות לחצי שעה – שעה. החול והמים יעשו את ההעבודה ויש מצב שתוכלו לתפוס רגעים של שקט ורוגע. ולאלה שעדיין מחפשים פעילויות הינה כמה עצות:

ארמון נטיפים
זה הזמן להביא כלים לים ולבנות ארמונות פאר. ביחד או בנפרד. לגבוה או לרוחב הכל עובד ומעניין. אפשר לחפור מנהרות מתחת לארמונות ולתכנן שבילים וכניסות לארמון והרי לכם פעילות מספקת עם תמונת מזכרת בסוף.

חפירה של בריכה פרטית לפעוטות
ההורים או האחים הגדולים חופרים בור גדול קרוב לים ומכניסים שם מים, כל פעוט ישמח להתיישב בברכה ולשחק בה

חריטה בחול
הילד עולה לכיתה א' ? זה הזמן לחרוט על החול מספרים ואותיות. תרגול מצויין של כתיבה וזיכרון. החריטה בתוך החול נותנת תחושה עמוקה של התנועה ולכן הזיכרון של הרישום בה יותר עמוק.

אוספים
מי לא אוהב לאסוף אבנים, צדפים וקונכיות. אפשר להביא דיליים ולאסוף ואפשר גם להביא חוטים קשים ולהשחיל את הצדפים ולהכין שרשראות וצמידים. בבית כמובן אפשר להמשיך ולצבוע את הצדפים, להדביק את הצדפים על מסגרת של תמונה, תיק או יצירה.

למידה מהטבע
מתכננים ללכת לים, זה הזמן להשאיל שבוע קודם מהספריה ספר שמלמד על הים, הגלים, השמש, הרוח ולקרוא אותו בזמן השהות בים.

תרגילי ספורט
יוגה, טייצי, עמידות ידיים.. ים זה המקום ללמד ולתרגל עם הילד עמידות שונות ותנוחות שונות. נפילה על החול הרך היא בדרך כלל בטיחותית יותר מנפילה בבית

הפעלות מדע וטבע
אין יותר נוח מללמוד על הטבע בטבע. אפשר לקחת קערת פלסטיק קטנה עם חלקי עץ, פלסטיק, נייר, מטבעות ולהסביר ולהדגים מה שוקע ומה צף.