טודלרס

טיפול מקל לכאבי שיניים אצל תינוקות

התינוק סובל מכאבי שיניים ? איך מקלים

11/2/2013

לילדים ומבוגרים ישנם עשרים שיניים קבועות בסך הכל. עשר שיניים למעלה ועשר שיניים למטה. חלק מהשיניים גדלות ללא כאב וללא בעיות. יחד עם זאת, ישנם מצבים שצמיחת השיניים גוררת כאבים. לעיתים ניתן להבחין בחניכיים פצועות ואדומות כשיוצאת שן, ולפעמים הלחי הופכת לסמוקה. התינוק עלול להזיל ריר, לכרסם, ללעוס הרבה, או פשוט להיות במצב רוח זועף. לא תמיד ניתן לדעת אם הדבר קשור לצמיחת השיניים או לסיבה אחרת. יש נטייה לייחס לגדילת השיניים של התינוק כל מיני תופעות כמו רוגז, בכי, מצב רוח רע, אף נוזל, ואפילו חיתולים מלוכלכים יתר על המידה. יחד עם זאת, חשוב לא לייחס כל סימן של מחלה לצמיחת שיניים.

רופאים טוענים כי זמני צמיחת השיניים אצל התינוק סמוכים לזמני התפתחות מערכת החיסונית. במצבים אלו הורים רבים נוטים לייחס את הוירוסים, הזיהומים והכאבים לצמיחת השיניים.
 
מה נותנים לתינוק הסובל מכאבי שיניים ?

תינוק אכן עלול לסבול מכאב בזמן בקיעת השיניים, כאב אשר עלול להתחיל באזור השן הבוקעת ואף לגרום לעלייה בחום.

אפשר לעזור לתינוק הסובל מכאבי שיניים משהו קשה ללעוס כמו למשל החלק הקשה של הלחם או גזר מקולף. יש להישאר קרוב לתינוק כדי למנוע מצב של חנק.

אפשר לתת לילד ללעוס נשכן

לתינוקות מעל גיל ארבעה חודשים אפשר לנסות לשים משחה מיוחדת על החניכיים למניעת כאב, אותה אפשר להשיג בבית המרקחת.לגבי תינוקות. בגיל פחות מארבעה חודשים יש להתייעץ עם רופא במקרה של כאב שיניים חזק.

אפשר גם לנסות תרופה ללא סוכר בשם פרצטמול.יש לשים לב להוראות השימוש על גבי הבקבוק,לגבי גיל התינוק ולהתייעץ עם הרוקח או רופא המשפחה


משחות נוספות בשוק הם : אנדנט וטיג'ל המסייעות להרדמה של אזור השן למספר דקות ולהקלה רגעית על הכאב. יש להיוועץ ברוקח טרם רכישת התכשיר ולבדוק החל מאיזה גיל בטיחותי לשימוש.

ומה לגבי תרופות סבתא ומשחות טבעיות
ציפורן טחונה עם קצת שמן זית יכולה לעזור לחניכיים כואבות.
משחת גינגר גל מחומרים טבעיים.