טודלרס

טיפים לתנומת יום בגיל שנתיים

מה מומלץ לעשות כדי להצליח להרדים את הפעוט בצהריים ?

14.3.2019

צהרי יום שישי, נראה קל, מרדימים את הפעוט ומתכננים לעשות משהו לעצמנו, אלא שאז הפעוט מסרב להרדם. אן מנוס מלתכנן את תהליך טרום השינה גם בצהריים, כמובן אם מאתגר להרדים את הפעוט.

הטיפ הראשון היא הפעילות לפני. רצוי מאוד לצאת להליכה, משחק בגינה כשעה וחצי לפני על מנת לאפשר לפעוט להוציא אנרגיה, לפחות חצי שעה. בגנים רבים הפעוט נמצא בתוך מבנה סגור לאורך כל שעות היום ובמעבר מהגן לבית אינו תמיד עייף. יציאה לטיול, ריצה אחרי כדור או התרוצצות סביב בועות סבון יכולים לעשות את העבודה.

חזרתם הביתה מהפעילות, אל תוותרו על מקלחת. כשתסיימו אותה, עמעמו אורות בחדר וכנסו מיד למיטה. הסבירו לילד את סדר הפעולות כבר בחזרה הביתה ולוו אותו מהאמבטיה לחדר כך שלא יוכל ללכת לאזור המשחקים. ודאו שרעשי הבית הם במינימום ההכרחי. בדקו אם יש צורך בהפעלת חימום או קירור בהתאם לטמפרטורת הבית.

אם הילד מעוניין לשתף אותכם בסיפור או חוויה מהיום, אפשרו לו לעשות זאת. יש ילדים שאם לא יגידו את אשר על ליבם לא יוכלו להרדם או להמשיך הלאה.

שימו לב שזמן הכניסה למיטה זהה ככל הניתן לזמן השינה במהלך השבוע בגן. אם תכניסו את הפעוט מאוחר או מוקדם מדי יתכן והוא יתקשה להרדם. בנוסף, אם תרדימו את הפעוט מאוחר מדי, יתכן ויתקשה להרדם בשעה הרגילה בערב.

קחו בחשבון שכשהפעוט ישן 11-12 שעות בלילה יתכן ואינו עייף וגם אינו חייב לישון צהריים.

מתקשים להרדים את הפעוט בלילה או בצהריים ? ניסיתם הכל ואתם מיואשים ומותשים ? התייעצו עם אחות טיפת חלב או רופאת המשפחה האם יש צורך להתייעץ עם יועצת שינה. כיום ניתן לבצע אבחון וטיפול דרך הדרכות זום או הדרכות טלפוניות בזמינות גבוהה מאוד.