טודלרס

מתוק בהריון

זה לא רק מה את אוכלת , זה גם כמה, איך ומתי את אוכלת

24.5.2013

מרגישה צורך בלתי נשלט לאכול מתוק בהריון או לאכול עוד ועוד או לאכול מלוח ואחר כך מתוק, או את כל העוגה שבמקרר ? אם את בהריון בהחלט קיבלת את הליגיטמציה לאכול יותר אבל מומלץ לשלוט בכמויות ובסוג המזון שאת אוכלת, אחרת תמצאי את עצמך עם עודפי שומן, מהם תתקשי להפטר אחרי הלידה.

טיפים לניהול מתוק בהריון :
סוג הקינוח:
פנקי את עצמך בקינוח שאת אוהבת אבל אכלי בכמות מדידה. אם את פשוט חייבת שוקולד או גלידה אכלי אותם. כל ניסיון לאוכל מתוק בריא או מתוק שאת לא באמת רוצה עלול לגרום לך לאכול גם אותו וגם להגיע למתוק שאותו את רוצה. עדיף לאכול 3 קוביות שוקולד או חצי כוס גלידה רגילה (לא דיאטית) ולקבל את המתוק שאת צריכה מאשר להישאר "רעבה" למתוק שלך. ועדיין, בדקי אם את מצליחה לשלוט בכמויות.

כמויות כמויות וכמויות
נסי תמיד לאכול מכוס או צלחת קטנה ולא מהשקית או הקופסה. אם תעשי זאת יש לך יותר סיכויים לשלוט בכמויות ולעצור בזמן המתאים. הסוד הוא הכמות שאת מייצרת לעצמך. לצורך כך, הוציא מהקופסה רק עוגיה אחת, החזירי את קופסת העוגיות למגרה ורק אז שבי לאכול אותה עם כוס הקפה. כך תקבעי מראש כמה את אוכלת. לאכול עוגיה אחת כשלידך קופסת עוגיות פתוחה זה קשה מאוד אבל לאכול עוגיה אחת כשהקופסה כבר סגורה, בתוך המגרה ואת יושבת בסלון זה כבר יותר קל…

כמות הפיתויים בבית
עזרי לעצמך עם הפיתויים בבית,
אל תחזיקי כמויות גדולות של ממתקים וחטיפים שיגרמו לך למעוד. אם את קונה מתוקים וחטיפים, העדיפי לקנות בחבילות קטנות (גם אם הם יותר יקרות יותר) כדי שתפתחי שקיות קטנות ומדודות של מתוקים ותוכלי רק מהם.

קינוחים יותר בריאיים
כשיש לך כוח וזמן העדיפי לקנות פירות מתוקים כמו מנגו, אבטיח, מלון או ענבים כדי לקבל עם המתוק כמה ויטמינים על הדרך. בקיץ הכיני בעצמך קרטיביים ביתיים של פירות קפואים.

הרבי בשתייה כחצי שעה לפני כל ארוחה. הסוד הוא בקבוק שתיה צמוד בכל אזור שאת יושבת.

הזמן של המתוק
נסי לאכול את המתוקים באמצע היום במקום על הבוקר ובלילה המאוחר. ככה יש סיכוי שתואכלי פחות או שתשרפי את הקלוריות. אם את מרגישה שהצורך במתוק מגיע בערב מול הטלוויזיה, נסי לוותר כמה פעמים בשבוע על זמן מסך ולבדוק את הקשר בין השניים. באופן כללי רצוי לסיים עם הארוחות והקינוחים כמה שיותר מוקדם.

המלצות למתוק בהריון
יוגורט לבן עם כפית סילאן או דבש
יוגורט לבן עם שיבולת שועל וחופן צימוקים/חמוציות קצוצות
קרטיבים מפירות טבעיים (להכין בבית או לקנות בחנויות יעודיות).
חצי כוס קורנפלקס אלופים (ללא תוספת סוכר) עם חצי כוס חלב.
6-7 חתיכות ביגלה אפוי/שטוחים עם כף גדולה של גבנה לבנה 5 אחוז שומן.
חתיכו תפוח מחומם או מאודה או מרוסק עם כפית  קינמון מפוזרת מעל
שוקו מכפית קקאו שטוחה, כפית סוכר וחלב קר/חם.

הריון קל ומתוק במידה.

קראי עוד:
אכילה נכונה בהריון
תפריטים מומלצים בהריון