טודלרס

יחסי מין אחרי לידה

על התאוששות, ציפיות ותחושות

13.2.2013

אחרי כל לידה נולד לך בוס קטן  או בוסית קטנה שאומר לך מתי לישון, מתי לאכול, והאם מותר בכלל לזוז. הבוס הקטן מייצר המון בלגן. אין זמן לבישולים וכביסות, פוחת הזמן לטיפול בילדים הגדולים ואין כמעט זמן לטיפול וטיפוח עצמי. בכל הבלגן הזה מתעורר מישהו נוסף הבעל. הבעל מזכיר לך שהוא רוצה אותך איתו במיטה. הוא מזכיר לך כמה את יפה אחרי לידה וכמה הוא חושק בך. הוא גם אומר לך שהוא מאוד מבין שאת צריכה זמן להתאושש מהלידה אבל הוא כבר ממש מתקשה להתאפק כי עברו הרבה חודשים מאז הסקס האחרון…
כשאת מזכירה לו שיש דבר כזה שנקרא  משכב לידה, זמן התאוששות שבו הרחם מתכווץ, התפרים מתאחים, הרחם מבריא ומדמם, הוא עונה לך כי הוא לא ממש רוצה לשמוע את כל הפרטים האדומים האלו. הוא אומר "קחי את הזמן שאת צריכה, אבל כמה שיותר מהר.. " את לא מבינה איך יחסי מין קשורים למשוואה הזאת של סוף הלידה שהרי לעניות דעתך את נראת זוועה ולמי בכלל יש כוח, זמן ומחשבות בנושא..
 
לא למהר
למרות הרמזים, למרות נקיפות המצפון ולמרות הצורך לרצות את הבעל שלא קיבל כבר הרבה מאוד זמן קחי את הזמן. במהלך משכב הלידה הגוף שלך מתאושש. בחודש הראשון ישנו דימום רב מהרחם , אשר מוציא את שאריות מערכת הדם שתמכה בעובר. הרחם מתכווץ , דבר שגורם לעיתים לכאבי בטן וכמובן כאבי התפרים והנפיחות הוגינלית מורגשים בכל מעבר תנוחה. קחי את הזמן שאת צריכה, קחי גם משככי כאבים על בסיס יומי במידת הצורך. יחסי המין יחכו עד שתהיה מוכנה.

התאוששות נפשית
ההתאוששות הגופנית חולפת בערך תוך חודש ימים אבל ההתאוששות הנפשית לוקחת הרבה פעמים זמן רב יותר. יתכן ותרגישי תחושת דכדוך ורצון לבכות. השינויים ההורמונלים הרבים יחד עם הצורך בטיפול בתינוק מובילים לחוסר יציבות רגשית . זה לא הזמן לרצות את הבעל ולקיים יחסים. זה הזמן לקבל עזרה מבני המשפחה


כעבור מספר חודשים…
לאחר שהתאוששת גופנית ופיזית וכבאמת מתחשק לך יחסי המין עולים על הפרק. חשוב בזמן זה להסביר לבעל כי יחסי מין אחרי לידה (לפחות בפעמים הראשונות) אינם בהכרח אותו דבר ושלא יצפה לסקס סוער.

הפעם הראשונה אחרי הלידה
באופן די מוזר, התחושה של קיום יחסי מין אחרי הלידה דומה לפעם הראשונה. קיימת אי נוחות וגינלית מעט לחץ פנימי או כאב. הסבירי את המצב לבעלך, בקשי ממנו לעשות הכל לאט, בקצב שלך והשתמשי בשמן מתאים לשמן את האזור על מנת להפחית כאבים או אי נוחות. אל תדאגי מהתפרים והכאב. התפרים כבר נספגו אחרי משכב לידה והכאב יורגש באופן משמעותי רק אם תהיה לחוצה שם למטה. נסו לתאם זמן נינוח לקיום יחסים (אם יש דבר כזה), זמן שבו תוכלו להנות מאינטימיות מחודשת ובנייה מחודשת של הקשר הגופני.