טודלרס

אימון כושר ב-7 דקות

אין זמן או כוח להעמל ? אימון כושר קצר יתאים לך

אימון כושר קצר

כמעט כל ההורים סובלים מבעיית חוסר הזמן לספורט. בין שעות העבודה, שעות איסוף הילדים, החוגים וזמן האוכל מתי יש זמן לעשות ספורט ? או לחלופין להתמיד בו. האופטימיים ישמח לשמוע שניתן לבצע אימון כושר קצר  האורך 7 דקות.תוכנית שבע דקות אימון פורסמה בכתב העת לרפואת הספורט (Health and Fitness) שיוצא לאור מטעם האקדמיה האמריקאית לרפואת ספורט.ההיגיון מאחורי השיטה אומר כי אימון אינטנסיבי שמתבצע יום יום יכול לסייע בשימור כוח שרירי הגוף ואף לסייע בשרפת קלוריות. איך בדיוק זה קורה ?כאשר מבצעים מאימון גופני בעוצמה גבוהה ואפילו בינונית הגוף ממשיך לעבוד ולשרוף קלוריות גם אחרי האימון. אם לאחר הליכה במקצב בינוני ימשיך הגוף לשרוף קלוריות כשעתיים –שלוש אחרי ההליכה, לאחר אימון בעוצמה גבוה מאוד ימשיך הגוף לשרוף קלוריות גם 72 שעות אחרי האימון.

אימון קצר ויעיל – תרגילים
אלו תרגילים מהווים חלק מאימון אינטנסיבי
קפיצה מעמידה רגילה לעמידת פיסוק תוך הנפת הידיים כלפי מעלה
עליה וירידה מכיסא רגל אחר רגל
ריצה במקום תוך הנפת בירכיים כלפי מעלה
שכיבות סמיכה
כפיפות בטן
תרגילי מעבר מעמידה לתנוחת ישיבה באוויר כשהידיים מושטות קדימה
שמירה על תנוחת ישיבה באוויר תוך השענות על קיר במשך 30 שניות.
מצמידים כיסא יציב לקיר, נשענים עליו רק באמצעות כפות הידיים, מורידים את הגוף מטה לרצפה ומתרומיים
כריעות ברך – ממצב של עמידה כורעים ברך ב90 מעלות בלי לגעת עם הרגל השניה ברצפה עולים חזרה ומחליפים רגל.

אינטנסיביות אימון קצר ויעיל
האימון אורך כ-7 דקות. כל תרגיל מבוצע כ-30 שניות עם מנוחה קצרה, לא יותר מ-15 שניות. אם המנוחה ארוכה יותר האימון אינו אינטנסיבי. במשך 30 שניות לכל תרגיל מבצעים את התרגיל 15 פעמים (2 שניות לכל תרגיל). האימון הוא מגוון באופיו וכך מאפשר לעבודה על קבוצת שרירים שונות.

עדיפות לאימון ארוך יותר.
המאמינים בשיטה, עדיין סבורים כי יש יתרון באימון ארוך לצורך פיתוח סיבולת לב ריאה אך סבורים כי כשאין זמן ניתן להסתפק באימון קצר של שבע דקות. ניתן לבצע את האימון גם מספר פעמים ביום או מספר פעמים ברצף.

קראי עוד על האפליקציה
7 דקות אימון ביום