טודלרס

ויטמין D לתינוקות

המלצות על נטילת ויטמין D לתינוקות

19.4.2013

ארגון הבריאות העולמי כותב:
למרות שיש עדויות בשפע שמרמזות על כך שתינוקות שהונקו קיבלו ויטמין די פחות מהדרוש, רוב המחקרים לא הצליחו למצוא סימני מחלת הרככת בתינוקות שהונקו עד גיל 6 חודשים.

תינוקות שרק הונקו או שבעיקר הונקו במשך 6 חודשים או יותר, יכולים להיות בסיכון למחלת הרככת אם אימותיהם גם הן בסיכון של מחסור בויטמין די,וגם אם התינוקות קיבלו כמות אור שמש מוגבלת, ולא קיבלו ויטמין די כתוסף מזון.

לגבי האמהות, באם אתן בספק אם יש צורך בתוספת ויטמין די, ומעדיפות לא לתת את התוספת, בצעו בדיקות דם כדי להיות בטוחות.

כמות ויטמין די המומלצת לצריכה
בארצות הברית הכמות המומלצת לצריכה של ויטמין די לתינוקות וילדים (כולל מתבגרים) היא כ-10 מיקרוגרם ליום  או 400 יחידות. הכמות המומלצת לצריכה של ויטמין די עבור אימהות מיניקות היא עכשיו 5 מיקרוגרם ליום, או 200 יחידות, כמו לכל המבוגרים עד גיל 50 שנה.

יש הרבה מומחים שמרגישים שהרמה המומלצת למבוגרים נמוכה מדי, וזאת בהתבסס על המחקר האחרון בשנת 2008 בקשר למדיניות של מניעת חוסר בויטמין די, עדויות חדשות מומכות בתפקוד הפוטנציאלי של ויטמין די בתחזוקת הגוף, בחיסון, ובמניעת מחלות כמו סכרת וסרטן. לפי המחקר החדש הזה, תינוקות בגיל 0-12 חודשים יכולים לצרוך עד 25 מיקרוגרם ליום או 1000 יחידות. כל אדם בגילאי 1-50 שנה יכול לצרוך עד 50 מיקרוגרם ליום או 2000 יחידות.

כמות ויטמין D בחלב עלול להיות נמוך, בין 0.5 עד 3.4 מיקרוגרם לליטר, אצל אימהות שאין להן מחסור בויטמין D. אולם ויטמין D בחלב אם הוא הצורה הזמינה ביותר לויטמין שנספג היטב, ולכן מספקת עבור רוב התינוקות, כאשר היא משולבת בכמות קטנה של חשיפה לאור השמש.

עד איזה גיל נותנים ויטמין D לתינוק
הנחיות משרד הבריאות הינם לתת שתי טיפות ויטמין די מהלידה ועד גיל שנה על בסיס יומי. מגיל שנה והלאה יש להפסיק מתן ויטמין די

המידע הנ"ל אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי