טודלרס

דיאט קולה בהריון

האם מותר לשתות לשתות דיאט קולה בהריון ?

15.8.2020

בהריון כולנו זקוקות לבוסט של אנרגיה במהלך היום. מנגד נשים בהריון מונחות להמנע או להפחית צריכת קפאין ומשקאות דיאט אך רבות מהן זקוקות למנה או שתיים לרעננות מחודשת ולעיתים אף צורכות יותר מבלי לשים לב. אוהבת לשתות דיאט קולה ? מכורות לדיאט קולה ? האם מותר לשתות דיאט קולה בהריון ? ההמלצה הגורפת היא להמנע ממשקאות עם קפאין ובעיקר ממשקאות דיאט.במידה ואת שותה וצורכת מוצרים עם קפאין בהריון ודאי שכמות זאת אינה עולה על 200 מ"ג ליום. איגוד רופאי הנשים האמריקאי ממליצים להגביל צריכת קפאין יומית לעד 200 מ"ג ביום מכל מקור (קפה, תה, שוקולד וכד').

הידעת ? קפאין הוא חומר המתפרק לאט יותר במהלך הריון וחודר את השלייה לזרם הדם של העובר. מחקרים מצביעים על קשר בין צריכת קפאין מוגברת ללידה מוקדמת.בנוסף, נמצא במחקרים שנשים ששתו מעל 200 מ"ג קפאין ביום בתקופת ההריון היו בסיכון מוגבר ללדת תינוקות קטנים יותר במשקל ביחס לגיל ההריון. ומה לגבי משקה דיאט אחר?  מחקר שנערך על יותר מ60000 נשים מצא שנשים ששתו משקה סודה דיאט (כלומר עם ממתיק מלאכותי) בתקופת ההריון היו בסיכון של 38 אחוז יותר ללידה מוקדמת לעומת נשים שלא שתו משקאות דיאט. נשים ששתו לפחות 4 פעמים ביום משקאות דיאטטים היו בסיכון של 80 אחוז גבוה יותר ללידה מוקדמת לעומת נשים שלא שתו בכלל. מחקר אחר שבדק 3000 נשים בהריון מצא שאלו ששתו דיאט סודה כל יום היו בסיכון כפול לתינוק בעל עודף משקל עד גיל שנה ביחס לנשים שלא שתו משקאות דיאט.

אז מה כן אפשר לשתות במהלך ההריון כדי להתרענן ולמתק את היום ?
מומלץ מאוד לשתות 8-12 כוסות מים ביום לשם מניעת עצירות ותמיכה בעיכול קל. חשוב עוד יותר בזמן נטילת ברזל הגורם לעיתים קרובות לעצירות. אפשר לשתות כוס מים עם חתיכת לימון טרי או מספר חתיכות תפוח. אפשר לגוון במיץ פירות סחוט וביתי הכולל בננה, תמר, תפוח ואגס. מומלץ להמנע מקנית מיצי פירות בחנויות מיצים סחוטים עקב סכנה לרמת חיידקים גבוהה במכונות המיצים. רוצים לשתות משקה חלבי קר או חם ? אפשר לשתות מעט חלב דל שומן עם או ללא מעט דבש. החלב מהווה מקור טוב לסידן, ויטמין די וחלבון. במידה ואינך שותה חלב ניתן לשתות חלב סויה או חלב שקדים, שמהווים גם הם מקור טוב לסידן.

מקור המחקר
Englund -ogge L et al, 2012. Association between intake of artificially sweetened and sugar sweetened beverages  and preterm delivery. A larg prospective study

קראי עוד בנושא:
כמה קפאין מותר בהריון
כדורי שוקולד בריאים