טודלרס

חומרי יצירה לגיל שנתיים

הילד בן שנתיים ? מה מומלץ לקנות או להכין ליצירה

13.4.2013

הילד בן שנתיים,זה הזמן להתנסות ביצירה ובשביל יצירה צריך ארון חומרים. אז מה כדאי לקנות או להכין?

בצק הוא חומר היצירה המנצח. אין כמעט ילד שלא אוהב לעבוד עם בצק. העבודה עם בצק בגיל שנתיים היא מאוד בסיסית וכוללת לישה, מעיכה, יצירת חתיכות, הוצאה והכנסה של הבצק מכלי אוכל שונים( מאין תסריט הכנת ארוחה).

חומרי יצירה נוספים לגיל שנתיים הם חומרים שאוספים מהטבע
קונים דבק נוזלי, אוספים חול, עלים, ענפים וכד' ומדביקים. זוהי פעילות חושית נעימה ומהנה. בעיקר המריחה של הדבק עם הידיים או המכחול.

טושטושים
ללא ספק אחת ההמצאות השוות ביותר. מדובר בטוש גואש עבה לציור וצביעה בלי מכחול. לרוב מדובר במוצר חסכוני,לא נוזל ובטיחותי לשימוש לתינוקות ופעוטות. אפשר פשוט לקחת דף לבן גדול ולתת לילד לתנסות. לפחות עשר דקות של הנאה וחקירה מובטחת.

מדבקות
בעיקרון כדאי להשגיח שהקטן או הקטנה לא יכניסו לפה או ידביקו על כל הרצפה והקירות. יש מדבקות שאינן איכותיות ושקשה לקלף אותם. ישנן מדבקות רב פעמיות שאפשר להדביק בחוברות שקונים ואפשר לקנות מדבקות חד פעמיות של חיות, צורות ולהדביק אותם על הדף או בתוך ציור.

צבעי אצבעות
צבעי אצבעות לפעוטות כשמם כן הם – צבעים למריחה על הידיים. הצטיידו בסינר גדול, הרבה מגבונים והעדיפו לעבוד בחצר. מורחים את הידיים ואז איתם מורחים את הצבעים על הנייר. צריך להשגיח כדי שלא כל הבית ימרח. מתאים לשבתות או שיש הרבה עזרה בבית של סבתות לנקות ולארגן אחרי את כל הבלגן.

חותמות עם כרית צבע
גם אפשרות של משחק חותמות. מחתימים את החותמת בכרית עם הצבע ואז מניחים על הדף לקבלת דוגמא. גם מלכלך אבל יכול להיות מאוד מהנה ותעסוקה לאורך זמן.

צבעי פנדה
הם לא דורשים הרבה כוח, החיכוך עם הדף חזק יותר והם מאפשרים לילד יותר לשלוט בתנועות הקשקוש והשרבוט. שווה בדיקה עם הפעוט נהנה מהם.

טושים עבים
קלים יותר לאחיזה על ידי הפעוטות. קנו צבעים שלא עושים כתמים על השולחן או הבגדים.