טודלרס

שבוע 41 להריון

שבוע 41 של הריון - על המלצות ומעקבים

26.7.2013
הגעת לשבוע 41 להריון ? משמעות הדבר שעברת 40 שבועות הריון וומעלה.
מצד אחד ככל שעובר הזמן נראה שהלידה מתרחקת, התינוק שלך כנראה לא ממהר לצאת ואולי גם לא יצא לבד אם לא יזרזו איתך, מצד שני אולי כבר הלילה ירדו המים או יופיעו צירים.
זה הזמן לוודא שתיק הלידה שלך מוכן ושסידרת את כל הדברים החשובים לך (תשלומים, מצגת בעבודה, הרכבת השידה בחדר התינוק וכד'). לפעמים מגיעים הצירים אחרי שתעשי את הדברים הדחופים והחשובים לך ולפעמים הם יקדימו אותם…

מה מומלץ לעשות בשבוע 41 להריון ?
אם את עובדת עדיין (מה שלא כל אישה עושה , אולי רק העצמאיות) כדאי לך לסיים את העבודה ולצאת לחופשת לידה כדי לאפשר מנוחה פיזית לגוף ומעבר מנטלי ללידה וסידורים.
אם את מעוניינת לקדם את נושא ההנקה, תוכלי להקדיש זמן לעיסויי שד ולחיצתו כדי לעודד את הכנת השדיים ליצור חלב (וכן אפשר כבר עכשיו לעשות זאת, גם אם לא יוצא כלום, הגירוי מעודד יצירת חלב).
זה הזמן לתספורת, מניקור ופדיקור או כל טיפול אחר של תחזוקת גוף (כי אחרי הלידה תהיה כאובה מנפיחות, תפרים, גודש ועסוקה בהאכלת התינוק, בהרדמת התינוק ואולי בארגון הברית ולא ממש תוכלי להתפנות לטיפוח עצמי בצורה קלה ונוחה).
 
בדיקות רפואיות – שבוע 41 להריון
מעקב רופא כל שבוע
חובה, חובה חובה לוודא שהרופא עוקב אחרי לחץ דם בסוף ההריון, היות וגם אם את מרגישה טוב יכולה לפתח רעלת הריון סמויה , שהמדד החיצוני היחידי שלה הוא לחץ דם גבוה.
במידה ואת סובלת מיתר לחץ דם גבוה, כאבים ברום הבטן , סחרחורות או טשטוש ראיה פני מיד למיון יולדות בבית החולים לבחינת סכנה לרעלת הריון
בדיקות דם ושתן חוזרות לפי ממצאים קודמים ושיקול הרופא (בדיקת ברזל, דלקות בשתן וכד')
הערכת משקל, דופק, כמות מי שפיר, מנח העובר , מיקום שלייה  אצל הרופא המטפל בבדיקה החודשית.

קראי עוד
צירים כל 6 דקות
צירים לא סדירים שבוע