טודלרס

התפתחות תינוקות בחודשים גיל שנה עד שנתיים

קראו על התפתחות התינוק בחודשים 12-24

תינוק מושלם
התפתחות תינוקות גיל שנה

התינוק בן שנה ? קראי על התפתחות השפה, המוטוריקה והחשיבה, עצמאות ומשחק עם התינוק

תינוק מושלם
התפתחות תינוקות גיל 14 חודשים

התינוק בן שנה וחודשים ? קראי על התפתחות השפה, המוטוריקה, החשיבה ועוד

תינוק מושלם
התפתחות תינוקות בגיל 15 חודשים

התינוק בן שנה ושלושה חודשים ? קראי על התפתחות התנועה, השפה והמלצות קריאה

תינוק מושלם
התפתחות מוטורית של תינוקות גיל שנה עד 15 חודשים

קראי על התפתחות המוטוריקה הגסה והעדינה של התינוק

תינוק מושלם
התפתחות תינוקות גיל 16 חודשים

התינוק בן שנה וארבע חודשים ? קראי על התפתחות התינוק ואבני הדרך שרוכש

תינוק מושלם
התפתחות תינוקות בגיל 17 חודשים

התינוק בן שנה וחמישה חודשים ? קראי על מחוות סמליות ועצמאות התינוק בגיל זה

תינוק מושלם
התפתחות תינוקות בגיל 18 חודשים

התינוק בן שנה וחצי ? הוא בתנועה מתמדת ואת בכוננות מתמדת

תינוק מושלם
התפתחות תינוקות בגיל 19 חודשים

התינוק בן שנה ושבעה חודשים ? הולך, רץ, מטפס וחוקר את סביבתו ? מה ההמלצות בגיל זה

תינוק מושלם
אתגרים להתפתחות תינוקות בגיל 19 חודשים

רוצה לעודד את התינוק להתפתח, לאתגר התחלה של ישיבה על סיר ?

התפתחות תינוקות בשנה השניה לחיים

התינוק מעל גיל שנה ? קראי אצלנו על התפתחות המוטוריקה העדינה, הגסה, השפה ויכולות ההבנה אצל תינוקות בגילאי שנה עד שנתיים.

התינוק חגג יום הולדת שנה ? שנה חדשה של התפתחות עומדת בפתח. בשנה זאת תראו איך רגליו של התינוק מתחזקות, כיצד מצליח להעמד עמידה נתמכת, ללכת מסביב רהיטים ולבסוף לצעוד עצמאית. המעבר להליכה יאפשר לילד לחקור סביבות רחוקות יותר ובמהירות גבוהה יותר ויחייב אתכם לפקוח שבע עיניים. תדרשו לארגן את סביבת הבית בצורה בטיחותיתולחשוב כמה צעדים קדימה כדי לדאוג לילדיהם, אכ מדובר בתקופה מאתגרת. בגיל שנה גם תנועות הידיים משתכללות. הילד מצליח לאחוז בדיוק רב בחפצים בגדלים שונים, לומד להשחיל חרוזים גדולים על מוט ולתפעל חלקי משחק ופאזל. החשיבה והשפה מתפתחים בקב מהיר. אוצר המילים של הילד מתפתח בעקבות השרים, ההסברים המילוליים וההוראות בגן ובבית. הוא לומד להבין הוראות קצרות ולהביע את עצמו תחילה במילים בודדות ולאחר מכן בחלקי משפט ומשפטים. לא כל הילדים מדברים בגילאים אלו אך רובם מפתחים הבנה שפתית רחבה. זה הגיל לרכוש הרגלי שפה וליצור שגרות ביקור בספריה העירונית והקראת ספרים לפני השינה. מדובר בזמן איכות נהדר להורים ולילדים והזדמנות להעשיר את עולמו של הילד. תתפלאו כמה אתם תהנו מהקראת ספרים ומהמסרים הנפלאים של סיפורי ילדים. חושבים שהילד צעיר מדי בשביל פזאלים והרכבות ? תתפלאו, כבר בגיל שנה פלוס יכולים ילדים להרכיב חלקי לגו דופלו, לבנות מקוביות ולהרכיב פאזלים מעץ. בנים רבים מגלים עניין רב בבניה ועמה מתפתחת יכולת ההבנה המרחבית והצורנית.

נראה שהתינוק אינו מראה סימנים לעבר הליכה בגיל שנה ושלושה חודשים ? הגננת מתרשמת מבעיות תקשורת או שמיעה ? הילד אינו אוכל מספיק או אוכל יותר מדי ? זה הזמן להעזר ברופא הילדים, אחות טיפת חלב, המרפאה בעיסוק מהתפתחות הילד של קופת החולים או המלווה ההתפתחותית. אנשי מקצוע אלו יכולים לסייע לכם. הם ירגיעו אתכם, ישלחו אתכם לבדיקות רלוונטיות וינחו אתכם בשגרות, הרגלים ומשחקים עם הילד. העזרו בעצתם וניסיונם, הם כאן בשבילכם.

רוצים לקרוא המלצות, טיפים ורעיונות למשחק עם התינוק ולזמן איכות ? רוצים להבין למה אנחנו ממליצים על פעילויות ומשחקים מסויימים וממליצים להגביל משחקים ופעילויות אחרות בגיל שנה ? הכנסו לקטגוריית הדרכת הורים הגיל שנתיים ושלוש ולמחקרי ילדים ופעוטות והעשירו את ידיעותיהם.

הורים המעוניינים לשתף בחוויות, עצות והמלצות אישיות מוזמנים לפנות לפורטל בדף צור קשר. אם נפלו שגיאות או אי דיוקים באחת מהכתבות, נשמח לקבל הצעות לשינוי בתגובות.  קריאה נעימה, צוות פורטל טודלרס.