טודלרס

תינוק ישן ביום וער בלילה

מה מומלץ לעשות כשהתינוק מחליף זמני ערות

17.4.2013

תינוק ישן ביום וער בלילה היא תופעה שכיחה בגיל הצעיר (השבועות וגם החודשים הראשונים). אכן בשבועות  הראשונים לחיי התינוק אין הבדל מהותי בין יום ולילה. העובדה שבגופם של התינוקות לא מופרש מלטונין (החומר המסייע לויסות מצבי ערות ושינה בהתאם לאור וחושך) מקשה אף הוא על ארגון שעות השינה. ולמרות כל אלו יש כמה דברים אפשר לנסות לעשות כדי שהתינוק ישן יותר בלילה פחות ביום. הדגש הוא על השינוי קל עד בינוני היות ואין אנו מצפים מתינוק צעיר לישון לילה שלם. תינוק צעיר בדרךכלל יתעורר בלילה כל 2-4 שעות מתוך רעב ו/או בין מחזור שינה היות ואינו יודע עדיין להרדים עצמו לבד.

תינוק ישן ביום וער בלילה – מה מומלץ לעשות ?

לשים לב שהתינוק לא ישן במהלך היום יותר משעתיים וחצי שלוש ברצף. אם כן, למי שיש לב, להעיר את התינוק משנתו (קל מאוד על ידי החלפת חיתול או הרטיבת פנים במים).

להחליט על שעות פעילות לתינוק במהלך היום. הפעלה הכוללת ריקוד משוותף, שירה, עיסוי ממריץ ותנועה פסיבית של חלקי גוף התינוק.

בשעות הערב המאוחרות (בין שבע לשמונ ערך), תלוי בשעות השינה של המשפחה להעיר את התינוק על ידי פעילות שמצד אחד משאירה אותו ער ומצד שני היא מרגיעה אותו. זה יכול להיות אמבטיה חמימה, עיסוי נעים, שירה, השכבה על מזרן פעילות ושירת שירי ערס

כשרואים שהתינוק נינוח ועומד להירדם, נותנים עוד מנת בקבוק או הנקה כדי שישן כמה שיותר שבע ומרימים לגרפס

סביר להניח שהתינוק ירדם בשלווה תוך כמה רגעים ותוכלו להשכיב אותו בעריסה. השאלה רק מתי וכמה יתעורר בלילה.

חשוב לקחת בחשבון שתינוקות צעירים (בעיקר בחודש הראשון ובשלושת החודשים הראשונים) מתעוררים הרבה בלילה ולא תמיד יש פעולה מסויימת שעוזרת. האכלה והנקה בשעות אלו אינן בהכרח משהו שצריך כל עוד התינוק אוכל כל שלוש שעות. הזמן הוא בעיקר שפותר את הבעיה. ככל שהילד גדל, עולה במשקל ומפתח שגרת יום קבועה של ערות ושינה כך השינה מסתדרת טוב יותר. הטיפ החשוב ביותר לשמירה על שפיות האם הוא לישון כשהתינוק ישן ולא להתפתות לסידורים בזמן זה.

והעיקר לילה טוב ובריאות לתינוק ולהורים, עוד כמה חודשים זה יסתדר.

קראי עוד בנושא:
שינת תינוקות
בעיות הירדמות אצל תינוקות