טודלרס

שבוע 17 להריון

שבוע 17 להריון - על התפתחות העובר, בדיקות והמלצות

26.7.2013
שבוע שבעה עשרה להריון , איזה חודש זה ?
מה זה שבוע 17 להריון ? לפי הספירה המקובלת מדובר בשבוע שבעה עשרה מתחילת הוסת האחרונה שלך. שבוע שבעה עשרה להריון הוא אמצע החודש הרביעי להריון.

התפתחות העובר
רוב מערכות הגוף של העובר קיימות
עיני העובר עדיין סגורות אך מגיבות יותר לגירויי אור
חוש השמיעה של העובר מתחדד והוא יכול לשמוע רעשים חזקים
בכל שעה בקרוב מטיל העובר שתן לתוך מי השפיר

תנועות העובר : משבוע 16 יתחיל הרופא לשאול האם את חשה את תנועות עובר. אל תחששי אם אינך חשה אותם, זה עוד מוקדם ובשבועות הקרובות זה יגיע. אם זהו הריונך הראשון ודאי קשה יהיה לך לזהות תנועות עדינות. מדובר בתחושות של פרפור גוזל או דגיג המוחזק ביד.

אורכו של העובר שבוע 17 להריון  : אורכו הכללי 16 ס"מ, אורכו מראשו עד לעכוז 10 ס"מ ומשקלו  170 גרם (נתוני חציון- אחוזון 50).

מין העובר – בין שבועות 16-20 אפשר להתחיל לאתר סימנים למין העובר. לאחר שבוע 20 הדיוק בקביעת מין העובר הוא כמעט ודאי. (בדיקות אולארסאונד מאפשרות גילוי זה )

איך את מרגישה בשבוע 17 להריון ?
בשבוע 17 (ולרוב עוד לפני כן) לא ניתן להסתיר בקלות את ההריון. הרחם יוצא מהאגן וההריון נראה לעין. בשלב זה (וכמובן לפני כן גם ) מתאים להתחיל לשתף בני משפחה רחוקים ואנשים בעבודה על הריונך. יש נשים שמחכות על לקבלת תוצאות תקינות של בדיקות החלבון העוברי.

מה כדאי לעשות
להשאיל ו/או לרכוש בגדים יפים ונוחים להריון כדי שחווי את ההריון בכיף (מבלי לפתוח את ארון הבגדים וללבוש את הבגדים המעטים המתאימים לך).
להתמרח אחרי המקלחת ולפני השינה בקרם גוף (ללא בושם, עדיף אורגני) כדי להפחית גרד הנובע מיובש באיזורי הבטן, השדיים, הגב והירכיים.
להתמיד בשגרת ספורט שבועית (להכניס את שעות הספורט ליומן כמו כל פעילות חובה אחרת).
לא להכניס הרבה דברים מתוקים הביתה – זה מתכון להשמנה.

יומן בדיקות הריון
לבצע בדיקת חלבון עוברי /תבחין משולש (בדיקת דם שיש לבצע בזמן מוגבל – בין השבוע 16-18 להריון). השבוע המומלץ לביצוע הבדיקה הוא שבוע 17 להריון.
לעבור בדיקת מי שפיר (שבועות  16-20 להריון) במידה ואת זקוקה לה או מרגישה צורך לעשותה כדי לשלול ליקויים כרומוזומלים (אשר אינם נשללים בודאות בבדיקות הדם והאולטרסאונד). אם עשית כבר את בדיקת מי השפיר ויש לך ביטוח בריאות משלים, בדקי האם את יכולה לקבל החזרים עבור ההוצאה.
לקבוע תור לסקירת מערכות טרימסטר שני (שבועות 21-24)
אם לא בדקת את רמות הברזל, מאגרי הברזל וההמוגלובין מומלץ לבצע בדיקות דם על מנת לבדוק צורך לעלות מינון של תוסף הברזל. (בהפניית רופא מטפל).

קראו עוד בנושא:
בדיקת חלבון עוברי
בדיקת מי שפיר