טודלרס

מה זה הורות משותפת

ביולוגיה הוא הדבר האחרון שהופך אדם להורה אמיתי

15.3.2013

לימור היא מנהלת כוח אדם בחברת משאבי אנוש ידועה, רווקה מתל אביב. לפני חודשים חגגה יום הולדת 37 בשמחה רבה עם חבריה לעבודה. אף אחד לא ידעה מה החליטה לכבוד יום ההולדת. לימור החליטה להביא ילד לעולם. לא צריך בן זוג, אין  עוד כוח לחפש ולחכות לאחד. אני רוצה ילד גם בלעדיו. אסף הוא גבר בן 42 מדרום הארץ. גם לאחר שטייל, למד, עבד ויצא עם בחורות רבות, עדיין לא הצליח למצוא את האחת. בתקופה האחרונה החל לחשוב על אימוץ ילד לבדו……

גברים ונשים רביל המגיעים לגיל השלושים המאוחרות מוצאים את עצמם מול השאלה הבאה: האם להמשיך ולחפש את האחד שעימו או עימה נביא את ילדינו או נוותר בשלב הזה על חלום הזוגיות כדי להגשים את החלום הבא : הבאת ילדים לעולם.
ואולם, עם החלום הגדול מגיעים גם הפחדים. איך מביאים ילד? האם מאמצים ? האם פונים לבנק הזרע ? ומה לאחר מכן , האם כאדם יחיד אוכל לגדל את הילד ולכלכלו בכבוד ? מה אם אהיה חולה, מה עם אעבור משבר, איך אתפקד ואגדל ילד לבדי?

העולם המודרני, הוא עולם מפחיד ומנוכר ותהליך הבאת ילדים לעולם שאינו במסגרת המקובלת רצוף מכשולים וכשלים.רוצה לאמץ ? תצטרך לעבור מסכת בדיקות ארוכה לצד עלויות כספיות גבוהות. רוצה לפנות לבנק הזרע? דאי כי בנק הזרע הישראלי מתנהל כיום ללא תקנים מספקים. בעוד שבארה"ב נבדק הזרע הנתרם וצריך לעמוד בתקנים רבים, בארץ אין בדיקות בריאותיות ורפואיות מלאות של תורם הזרע . כיום, הבדיקות והשאלונים של תורמי הזרע אינם מספיק מעמיקים כדי לחשוף נשאות של מחלות גנטיות שונות. מציאות זאת מחייבת בדיקה של חלופות. אחת החלופות שמוצאת בישראל היא הורות משותפת.

הורות משותפת היא דרך המאפשרת למצוא באופן עצמאי שותף או שותפה להבאת ילדים וגידול ילדים. אומנם, דרך זאת מחייבת לנטוש את חלום הבאת התינוק לתא משפחתי, אך מאידך מאפשרת להביא לעולם תינוק שיזכה לשני הורים, המעוניינים לספק חום, אהבה ומשאבים כלכלים נרחבים. דרך זאת בטוחה כלכלית ורגשית הרבה יותר מאם חד הורית המגדלת ילד לבדה, או אב חד הורי המגדל בן מאומץ.

איך עושים זאת?
ישראל 2011 מציאה אתרי אינטרנט המאפשרים לנשים וגברים להכיר לצורך הורות משותפת. לאחר שהחלטתם ללכת בדרך זאת, כל שתצטרכו הוא להירשם לאתרים אלו, לגבש את המאפיינים הרצויים משותף ההורות ולצאת למסע החיפוש.

קראי עוד על הורות משותפת