טודלרס

שבוע 7 להריון

שבוע 7 להריון - על התפתחות העובר, בדיקות והמלצות

26.7.2013
שבוע שביעי להריון , איזה חודש זה ?
מה זה שבוע 7 להריון ? לפי הספירה המקובלת מדובר בשבוע השביעי מתחילת הוסת האחרונה שלך. שבוע שביעי להריון הוא תחילת החודש השני להריון.

התפתחות העובר
בשבוע שביעי העבר דומה יותר ויותר לילד קטנטן. בבדיקת האולטרסאונד ניתן להבחין בליבו של התינוק, בראשו של התינוק, בגופו המכופף ובניצני העינים, האוזנים, הנחיים וארבעת הגפיים.

אורכו של העובר שבוע 7 להריון    – 1 ס"מ. אורכו מהראש לעכוז הוא 0.9 ס"מ.

איך את מרגישה בשבוע שביעי להריון ?
אם את ברת מזל אינך מרגישה דבר. רוב הנשים ירגישו בחילות במהלך היום, שינויים בסוגי המזון אליהם נמשכות, שינויים ברמות התאבון, רגישות מוגברת לריחות וכן שינוי משקל. עליה קלה במשקל (שלא בהכרח נראת לעין) או ירידה במשקל (אם את מקיאה יום יום).
החזה ימשיך לתפוח ולהיות רגיש ללחצים.
בגדים צמודים ירגישו פחות נוחים נוכח מותנייך המתרחבים. מומלץ לזנוח אותם לטובת בגדים משוחררים שאינם לוחצים על הבטן התופחת לאט לאט (לא נראה באופן בולט).
 לפעמים יתכנו התפרצויות בכי או כעסים שלא מתרחשים בדרך כלל. כשההורמונים סוערים הרגש לעיתים סוער הרבה יותר.
פרץ קל עד כבד של פצעים עלול להגיח כחלק מסערת ההורמונים שגופך עובר. נקי היטב את הפצעים המנעי ממגע מוגבר, שתי הרבה מים והמנעי מאוכל שומני.

מה כדאי לעשות ?
אם טרם הלכת לרופא, פני לרופא הנשים שלך כדי שיערוך בדיקות לחץ דם, אולטרסאונד (לקביעת תקינות ההשתרשות, קביעת גיל ההריון) ומתן רשימות בדיקות לשבועות הבאים.
אם את לא מרוצה מרפא הנשים שלך חפשי רופא נשים טוב ללווי ההריון (עדיף דרך המלצות). זה הזמן להפתר מרופא חסר סבלנות או בלתי מקצועי ולחפש רופא מקצועי וקשוב. רופא שתרגישי בנוח להתייעץ עמו בכל נושא ולעבור אצלו את הבדיקות. מומלץ לבחור רופא שיש אצלו אולטרסאונד ומידת זמינותו ומיקומו הגאוגרפי מתאימה לך (את עומדת לבקר אצלו מדי חודש בחודשו).
להמשיך ליטול חומצה פולית על בסיס יומי במינון של 0.4 מ"ג או בהתאם להנחיות רופא אחרות.
לדאוג לתזונה בריאה – ללא עישון אלכוהול ומיעוט קפאין (אם אפשר להימנע ולעבור לתה ירוק).
אם אי אפשר להמנע מקפאין, לא לעבור מכסה מומלצת להריון (בדקי דרך מחשבון קפאין )
לשמור היטב על היגנה (באמצעות נטילת ידיים ו..) כדי להימנע מ.. מחלת נשיקה.
במידה ואת חשה בחילות – לאכול ארוחות קטנות ותחופות (ראי המלצות נוספות לבחילות בוקר)
להשתמש בחזיות נוחות שאינן לוחצות על החזה התפוח והרגי
אם אין לך ביטוח רפואי משלים בקופת החולים, זה הזמן לחתום על חוזה ולבצעו. הידעת ?הזכאות להנחה בבדיקות הריון תינתן באופן מיידי ללא תקופת המתנה. אם יש לך ביטוח בריאות משלים או ביטוח בריאות פרטי או שניהם זה הזמן לבדוק את הכיסויים שנותנים הביטוחים לבדיקות השונות שתבצעי במהלך ההריון.

קראי עוד כתבות :
הפרשות חומות בהריון
חומצה פולית בהריון
בדיקות טרימסטר ראשון