טודלרס

שבוע 11 להריון

שבוע 11 להריון - על התפתחות העובר, בדיקות והמלצות

26.7.2013
שבוע אחד עשרה להריון , איזה חודש זה ?
מה זה שבוע 11 להריון ? לפי הספירה המקובלת מדובר בשבוע האחד עשרה להריון מתחילת הוסת האחרונה שלך. שבוע האחד עשרה להריון הוא תחילת החודש השלישי להריון.

התפתחות העובר
איברים רבים של התינוק כבר נוצרו במלואם בשבוע האחד העשרה (המוח, הכליות, המעיים, הכבד, הריאות, העינייםה וגפיים), ניצני השיניים נוצרו, אצבעות כף היד נפרדו זו מזו. השליה וחבל התבור משלימים את התפתחותם, עור העובר מצמיח זקיקי שערות ואיברי הרבייה הפנימים נוצרים (אך עדיין לא ניתן להבחין במינו של העובר). בשלב זה התינוק זז ובועט אך לא ניתן להרגיש עדיין אין תנועות אלו (התחושות יגיעו רק סביב שבוע 20-22).

אורכו של העובר שבוע 11 להריון : 5.5 ס"מ, אורכן מראש עד עכוז 4 ס"מ, משקלו הממוצע (אחוזון 50 ) הוא 10 גרם.

איך את מרגישה ?
מרבית הנשים מרגישות את הגדילה של החזה, כאבי בטן תחתונה קלים והתרחבות איזור המותנים, הגורם לבגדים הרגילים להיות צרים והדוקים יותר. מערכת העיכול עובדת לאט יותר ולכן חוויות של עצירות וגזים שכיחים. את עדיין לא נראת בהריון אך מרגישה את סימניו. יתכן ואת חוווה הקאות, בחילות, עייפות. יש כאלו החוות סחרחורות, גודש באף ודימומים קלים ממנו. כל עוד את מתפקדת בעבודה ובבית הכל בסדר. הברות מזל יקבלו אקסטרה נקודות בצורת פצעוני אקנה על פניהם. נסו לקחת את כל התופעות בקלילות ולראות את התמונה החיובית – כל השינויים ההורמונלים הללו קשורות להריון הקסום שלך.

יומן בדיקות הריון
אם טרם קבעת, קבעי מיידי תור לבדיקת שקיפות עורפית (בדיקה בשבועות 11-13)  אצל רופא אולטרסאונד מומחה (מצריך הפניית רופא)  עשי זאת.
אם טרם קבעת, קבעי סקירת מערכות מוקדמת (שבועות 14-16 להריון) אצל רופא אולטרסאונד מומחה (מצריך הפניית רופא) עשי זאת מהר ככל הניתן כדי לקבוע תור בתאריך המתאים וביום ובשעה הנוחה לך.על פי גיל ההריון יוכלו נותני השירות לקבוע לך תור לשבוע המתאים.
התורים מתמלאים במהירות ולכן כדאי לקבוע תור מוקדם.
בדיקות לרופאים מומחים (מעקב אצל רופא אינדוקרינולוג במידה ואת סובלת מבעיות תפקוד של בלוטת התריס לדוגמא), רופאי משפחה (ניתור בעיות סכרת) וכד'
במידה וגילך מעל 35 ואת נמצאת בסיכון להולדת ילד עם תסמונת כרומוזומלית או לקות אחרת, תצטרכי לשקול בדיקת סיסי שליה בשבוע זה (בדיקת סיסי שליה נערכת בשבועות 10-11 להריון).