טודלרס

שיטות טבעיות להיפוך עובר

לא בטוח שזה יעבוד אבל שווה לנסות וגם לצחוק על הדרך - שיטות טבעיות להיפוך עובר

27.4.2013

סביב חודש שמיני מתחיל הרופא לבדוק את מצג העובר שלך. עוברים יכולים להתהפך עד שבוע 36 ואף שבוע 37 אך ככל שהשבועות עוברים הסבירות לכך שהדבר יקרא באופן ספונטאני יורדת. במצב זה עולה הצורך במעקב ובחינת אפשרויות. במידה והעובר לא התהפך עד שבוע 36 ניתן לבצע היפוך חיצוני על ידי רופא מומחה בשבוע 37 להריון. היפוך חיצוני מצריך הפניית רופא וקביעת תור במרפאה של הרופא המתמחה בהיפוכי עובר. במהלך ההיפוך הרופא יוצר לחץ על הבטן, באזורים ליד העובר ומנסה להפוך את כיוונו. אחוזי ההצלחה משתנים ויכולים לנוע בין 40-80 אחוזים. במידה וההיפוך אינו צולח , קובעים תןר לניתוח קיסרי.

רגע לפני שקובעים תור להיפוך (אפשר לקבוע רק משבוע 36) , כדאי לנסות להשתמש גם ב- שיטות טבעיות להיפוך עובר

הגבהת אגן
הגבהת אגן מחייבת שכיבה על רצפה או על מיטה וליד קיר כאשר הרגלים נשענות על הקיר ומצויות למעלה והאגן אף הוא מורם מעלה באמצעות כ-3 כריות. מומלץ במקביל לשכיבה זאת לתרגל דימיון מודרך הכולל מחשבות על תנועת העובר והיפוכו.

שימוש בתנועה
הליכה, תנועה, ריקוד הם כלי נהדר להגביר את זרימת הדם ולעודד תנועתיות פנימית של העובר. שימוש בתנועה פועל על רעיון של ביצוע תנועות סיבוביות של האגן לשני הכיוונים במטרה לעודד את מעבר של ראש העובר לכיוון עצמאות האגן. יש לתרגל את תנועתיות זאת באופן יומיומי כ-15 דקות לפחות. אימון נהדר לגוף. ניתן לבצע עם הילדים האחרים. שמים מוזיקה בבית ומתחילים לרקוד ולזוז.

פנס אור לבן
זה נשמע מוזר, הזוי, מסטי ועוד, אך יש בזה סוג מסויים של הגיון. שכבי על המיטה בלילה בחדר חשוך  , הורידי תחתונים והצמידי פנס אור לילה לבן  וחזק מאוד לאזור הנרתיק. תחילה תשכיבי כך ולא תביני מי ההזוי שחשב על השיטה הזאת. לאט לאט תחושי את תנועות העובר. האור הלבן החזק הבוקע בחלק התחתון של הרחם יסקרן אותו והוא יתחיל לזוז. לא בטוח שבהכרח יסתובב אך הוא יגיב בעניין רב לאור וייתכן וירצה להתקרב ואפילו להסתובב אליו.

זחילה
כן, כן, זחילה. רדי על שש ותתחילי לזחול. המנח החדש עשוי לעודד רצון לשינוי תנוחה. אם אין לך הרבה מרחב נקי ונוח לזחילה , עצרי בעמידת שש והניעי את האגן קדימה ואחורה. תרגילי תנועתיות זאת 1פעמים ביום כ-15 דקות. נסי לשלב בזמן זה טכניקות של דימיון מודרך.כן, כן, זחילה. רדי על שש ותתחילי לזחול. המנח החדש עשוי לעודד רצון לשינוי תנוחה. אם אין לך הרבה מרחב נקי ונוח לזחילה , עצרי בעמידת שש והניעי את האגן קדימה ואחורה. תרגילי תנועתיות זאת 1פעמים ביום כ-15 דקות. נסי לשלב בזמן זה טכניקות של דימיון מודרך.

דימיון מודרך
כל מי שקראה את הספר "הסוד" יודעת שאין לזלזל לרגע בכוח המחשבה. מחשבות עקביות הם סוג של מגנט אנרגתי. אם את חושבת באופן עקבי על פעולה מסויימת שאת מעוניינת שתתרחש היא עשויה בהחלט להתרחש. נסי לשלב את תרגלי התנועה ויתר האמצעים שאוזכרו  (סיבוב האגן, עמידת הנר, שכיבה עם פנס) עם דימיון מודרך. במהלך ביצוע התרגילים דמייני את העובר שבתוכך מתחיל את תנועות הסיבוב ומשנה את את מיקומו למנח אשר ראשו מצוי כשראשו מטה. את יכולה גם לדבר לעובר ולבקש ממנו זאת תוך כדי שאת מדמיינת זאת קורה. השתדלי להיות מאוד מרוכזת ורצינית בתהליך. האמיני באמת ובתמים כי המחשבה והדימיון הוא כוח ליצירת מציאות.

שימוש בקול
דיבור יכול לעודד את העובר לתנועה . ניתן לבקש מהבעל לשים את ידיו באזור עצמאות האגן מאחור למטה ולדבר או לשיר לאזור זה. כךהקול והתהודה הנוצרת באזור האגן התחתון עשויה לסקרן את העובר להסתובב מטה.

שום דבר לא הצליח, עברי לשלב הבא :
היפוך עובר באמצעות דיקור סיני 
היפוך עובר בבית חולים