טודלרס

סיבות להתנהגויות משונות של ילדים

נראה לכם שהתנהגות הילד משונה ? מה יכולה להיות הסיבה ?

10.3.2013

אם יש לכם ילדים קטנים בבית אתם בטח עדים להתנהגויות מוזרות ומשונות רבות. בגיל המבוגר לפעמים שכחנו שיש לילדים שלנו סיבות שונות ומגוונות להתנהגויות אלו ואחרות. כך לדוגמא, הרבה פעמים לפני זמן ההשכבה, הילד עלול פתאום להראות עקשנות מוזרה לשחק, לאכול או לראות טלוויזיה. בירור יותר עמוק של הנושא יוביל אותכם להבין שהוא פשוט מנסה להתחמק מהשינה בגלל שחושש מהחושך. כדאי מאודלהבין מה עומד מאחורי התנהגויות אלו ואחרות.

ילד היפראקטיבי בן שלוש יכול לרוץ בכל הבית כמו משוגע , לקפוץ על הספות או להתחיל להרוס כל חפץ שמוצא, יתכן שאתם לא תבינו למה הילד שרק חזר מהגן צריך להרוס את כל הבית אבל מחשבה עמוקה יותר תוביל אותכם להבנה שהיום היה גשם בחוץ, הילד היה רוב הזמן במבנה סגור וצרכי התנועה שלו מחייבים אותו לזוז ולנוע בשלב זה של היום. אם כך, במקום להתעצבן, לכעוס ולהכנס למצבי איומים ועונשים, לוקחים שתיה ופירות ויוצאים לטיול גינות וגני שעשועים.

למה ילדה בת שנה וחצי לא רוצה לצאת מהבית? לא לגן המשחקים ? לא לסבתא שבסוף הרחוב ולא למכולת ? הרי היא אוהבת לטייל ולקבל ממתק. זה נראה מוזר אבל בטוח שיש סיבה לכך. אולי היא פוחדת מהחושך, אולי היא פוחדת מהכלב החדש בשכונה שלא מפסיק לנבוח, אולי היא מפתחת מחלה וצריכה פשוט לנוח ואולי ואולי….

התנהגויות של ילדים קטנים נעוצות בסיבות מגוונות וסוגי חשיבה האופייניים להם. נסו להבין אותם ולראות את הדברים מנקודת המבט שלהם. זוהי עצה שתמיד תעזור לכם לשפר את הקשר איתם.