טודלרס

בדיקת ביוץ פס כהה

תוצאות של פס כהה בבדיקת ביוץ

מה המשמעות של בדיקת ביוץ פס כהה ? כל אישה שמנסה להכנס להריון צריכה להכיר את התקופה הפוריה שלה. כל חודש (תקופת מחזור) גדל זקיק אחד בשחלה כהמשך של מסרים הורמונלים גבוהים יותר. הזקיק הוא מאין שק המכיל את הביצית. כאשר הביצית בשלה שק הזקיק מתפוצץ והביצית נעה מהשחלה לכיון החצוצרה (תהליך הביוץ). אם ימצאו שם תאי זרע עשויה להיות הפריה והריון במהלכו תצמד הביצית המופרת לרחם. אם לא תנוע הביצית לרחם ותפלט עם מעט רקמות בתהליך הנקרא וסת. על מנת להכנס להריון מומלץ לבצע בדיקות ביוץ שיסייעו לנו להבין מתי מתרחש הביוץ, כלומר מתי תפלט הביצית הבשלה מהשחלה לחצוצרה.

מה המשמעות של בדיקת ביוץ פס כהה ? אם קיבלת שני פסים אדומים כהים זהו סימן לתוצאה חיובית. תוצאה חיובית זאת אומרת שזוהה הורמון LH לפני הביוץ ועל כן הביוץ יתרחש בעוד כ- 24 שעות. ביום הביוץ רמת ההורמון כבר יורדת ואז קו הבדיקה נחלש.

שאלות בנושא פס כהה בבדיקת ביוץ

שמי אריאל ואני כבר שני מחזורים בודקת ויוצא לי בדיקת ביוץ פס כהה (הפס שאומר שיש ביוץ). הפס מתחזק ונשאר חזק 4 ימים ברצף. הבנתי שזה לא אמור להיות ככה. מה זה אומר ?

לאריאל שלום,
לא ציינת האם את בטיפול הורמונלי או את סובלת ממחלות כלשהן או אובחנת עם שחלות פוליציסטיות ? תוצאות מסוג כזה יש להציג לרופא הנשים המטפל ולבחון את משמעותם על ידי מידע מבדיקות גניקולוגיות ופרופיל הורמונלי (המבוצע על ידי בדיקת דם). אני מציעה לנהל יומן של אורכי המחזור, זמני הביוץ לפי מקלוני הביוץ ומשך הופעת הביוץ במקלונים. במקביל כדאי לערוך בדיקות נוספות כגון סוג ההפרשות, עליה בחום גוף ושינויים בצוואר הרחם ולהצליבם עם תוצאות בדיקת הביוץ. בשלב זה חשוב שתשמרי על דיאטה מאוזנת, ללא קפאין, אלכוהול ואוכל שומני.

קראי עוד בנושא:
פרשנות של בדיקות ביוץ

המידע הנ"ל אינו תחליף לייעוץ עם רופא הנשים.