טודלרס

מאיזה גיל אפשר לתת לתינוק ביצה ?

רוצה לתת לתינוק ביצה קשה או מקושקשת ? באיזה גיל מותר

14.5.2013

ההמלצה  בעבר ובקרב תזונאיים כיום היא להמתין ולתת ביצים החל מגיל שנה ומעלה. מאידך, כיום הנחיות משרד הבריאות מתירות לתת ביצים החל מגיל חצי שנה. ישנם הורים המעדיפים מקצב חשיפה הדרגתי יותר למזונות המאפשר למערכת העיכול להבשיל ולהתפתח לצד חשיפה הדרגתית למזונות הדורשים דרישות שונות של עיכול, לעומתם ישנם הורים (בדרך כלל הורים מבוגרים ומנוסים) שבאים בגישה משוחררת יותר , אחרי נסיונות חיוביים וחושפים את התינוקות למזונות שונים בצורה יותר מהירה ופחות הדרגתית. חשיפה לביצים גם קשורה לבררנות התינוק במזון ורמת רגישות מערכת העיכול שלו. יש תינקות הזקוקים ליותר הדרגתיות באכילה ומגלים דפוס בררן יותר במזון, לעומתם ישנם תינוקת שאוכלים הכל בהתלהבות מהטעימה הראשונה ולא מגלים רגישויות כלשהן. 

כמה עובדות חשובות על אלרגיה לביצים:
עד שלא נתת, אינך יודעת אם ילדך אלרגי או לא אלרגי לביצים ולכן מומלץ לחשוף את הילד לאוכל בצורה הדרגתית ובטיחותית.
החלק שנחשב כפחות אלרגני בביצה הוא החלמון  אך עדיין שינו אחוז מסויים של ילדים שאלרגנים גם לחלמון הביצה.

מאיזה גיל אפשר לתת לתינוק ביצה ?
לא משנה באיזה גיל אתם מתחילים לתת ביצים , 4 חודשים, חצי שנה או שנה, התחילו עם טעימות של כפית עד שתיים של ביצה מבושלת היטב או חשיפה למזון המכיל מעט ביצה  (מזון מבושל) למשך שלושה ימים ולבדוק האם מתעוררת תגובה אלרגנית כשלהי. במידה ולא להמשיך בחשיפה הדרגתית.

תדירות – ניתן לתת לפעוט ביצה אחת ביום. הדעות חלוקות לגבי כמות גדולה יותר של ביצים ליום.

מאיזה גיל אפשר לתת מיונז ?
מיונז מיוצר מביצה. ניתן לחשוף פעוט למיונז מגיל שנה ומעלה. מיונז, קטשופ ושאר תבלינים שאינם בריאים, המיעטו ככל הניתן בשימושם בבית.