טודלרס

יציאה עם התינוק לאירוח

יוצאים עם התינוק לחברים או משפחה רחוקה ? מה כדאי לקחת בחשבון ?

14.5.2013

למרות שבגיל שנה כושר התנועה של הילד גדל,  אפשר עדיין להוביל ולנייד אותו בגיל זה יותר מאשר בכל גיל אחר. אפשר לקשור אותו באבזם למושב המכונית, לקשור אותו ברצועה לעגלות קנייה במרכולים, וגם לכיסאות מיוחדים לפעוטות במסעדות, והילד ייהנה לשבת גבוה ולספוג את האווירה של הסביבה החדשה. בגיל זה הפעוט עדיין לא פיתח את הקואורדינציה המוטורית העדינה שדרושה לפתיחת האבזם או הרצועות שקושרות אותו.עד כאן הבשורות הטובות. חסרון אחד: שלא כמו פעוט מבוגר,פעוט בן שנה לא מבין הסברים או כללים. לכן משימות ופעולות חברתיות נעשות כמו טיולי שדה- הם נותנות לו את הניסיון שהוא צריך ללמוד לפעול בעולם. כמובן, היעד הוא גורם המפתח. חנויות ומסעדות מציעות הרבה  דברים מעניינים לראות (אם בחנויות אין עגלות למטען, יש לחשוב לשים את הפעוט על תיק גב מיוחד, שנותן לו לראות נוף ומקשה עליו לתפוס מוצרים שונים מהמדפים, חוץ מאשר את שערותיכם ).אולם אל תסמכו רק על הנוף. כאשר אתם יוצאים עם הפעוט מחוץ לבית, תצטיידו בכל מיני אביזרים שיכולים לגרום לילד להתעניין בהם כמו משחקים וקופסאות.

כאשר אתם מבקרים אצל מישהו בבית, תכננו זאת מראש. במידה והילד נוטה להרים דברים שונים ולזרוק אותם על הרצפה (כי זה מה שעושה בכל מקום) התקשרו עם המארחים (במיוחד אם הם לא מכירים התנהגות של ילדים קטנים), והציעו להם שדברים שבירים יוציאו אל מחוץ לתחום הגישה של הילד או עשו זאת בעצמכם כשתגיעו. אתם יכולים להביא אתכם דברים כמו מגינים לתקעים חשמליים, מגינים לספלים ולכוסות , וציוד דומה להגנת חפצי הבית של המארחים במידה ואתם חוששים מסכנה והרס. אל תרגישו שלא בנוח לעשות צעדים אלו, הם נעשים מתוך היכרות עם הילד ונכונים עבור בטיחותו.

אם יש בבית המארח ילדים גדולים, הפעוט עשוי להשתתף במשחקי צעצועים עם ילדים גדולים יותר, אבל אין לדעת אם הם יסכימו לכך. לכן הביאו אתכם משחקים משלכם, או שתסמכו על כושר ההמצאה שלכם. העמידו למבחו גם את כישורי הפעוט שלכם. דיסקטים,צעצועים מנייר, קופסאות של אוכל-הורידו אותם מהמדפים וארזו לפני היציאה מהבית. אירועים כמו חתונות דורשות תוכניות גיבוי. בזמן הטקס שבו ליד מעבר, עדיף בחלק האחורי של האולם, והחליטו מראש מי ישאר עם הפעוט כאשר הוא יעשה קצר רוח. כאשר  יגמר הטקס, יתכן שתצטרכו לתכנן תנוע עם הילד, ואכילה בתורנות.