טודלרס

הנקה משד אחד כל פעם

על יתרונות ההנקה משד אחד בכל "ארוחה"

25.3.2013

הנקה משד אחד כל פעם או קצת מאחד וקצת מהשני ? האם אמא טריה או מנוסה צריכה לדעת את התשובה לשאלה ? האם זה בכלל משנה, שהרי מדובר באותו אמא ואותו חלב, לא ?בספרה של טרייסי הוג – הלוחשת לתינוקות, מסבירה הכותבת למה כדאי להניק משד אחד לרוקן אותו ובהנקה או השאיבה הבאה להניק או לשאוב מהשד השני. הרציונאל פשוט להפליא אך לא בהכרח אינטואטיבי להבנה. ישנם מרכיבים שונים בחלב האם שיוצאים בהנקה /שאיבה בזמנים שונים.

האם הסתכלת על מאפייני חלב האם שלך בזמן ששאבת חלב לבקבוק ? או שהוצאת מהמקרר ? האם שמת לב למאפייני הצבע והסמיכות השונים ? ב- 10-15 דקות הראשונות של ההנקה/שאיבה יוצא חלב מימי המכיל כמות רבה של לקטוז. חלב זה נועד להרוות את הצמאות של התינוק. חלב זה עשיר באוקסיטוצין שגורם לעיתים רבות להרדמת האם והתינוק. ב-5-10 דקות הבאות של ההנקה יוצא מהשד חלב עשיר בחלבון, החיוני להתפתחות העצמאות והמוח. חלב זה מכונה חלב קדמי. ב-15-18 דקות הבאות של ההנקה מגיעה "השמנת" של החלב. החלק העשיר בשומן. חלק זה עשיר בקלוריות וסמיך וכמובן עוזר לתינוק לעלות במשקל. חלב זה נקרא חלב אחורי.

אם את מניקה או שואבת עשר דקות משד אחד ועשר דקות מהשד השני , את לא בהכרח מאפשרת לתינוק לקבל את החלב הקדמי או האחורי, שכולל את מרכיבי החלבון והשומן החיונים להתפתחותו. יתכן ותחושת השובע שתגיע מהחלק השומני לא תתאפשר ואז הצורך בהנקות דחופות יעלה, כמו גם תכיפות הבכי מתוך רעב.

העדיפי להניק או לשאוב כל פעם מצד אחד בלבד. השתדלי להאריך את זמן ההנקה או השאיבה כך שהתינוק יקבל את כל מרכיבי החלב. נקי פטמות והתקלחי בתדירות גבוהה כדי לשמור על היגנה של פטמות רגישות או פצועות. מתקשה להניק ? כאובה מהנקה ? התינוק לא עולה במשקל ? את לא לבד. פני לאחות טיפת חלב ורופאת הילדים למידע נוסף או פני לשירות ייעוץ הנקה