טודלרס

תינוק צועק כל הזמן

התינוק צועק המון ?התינוק סביב גיל חצי שנה ? מה יכולות להיות הסיבות למצב זה

23.6.2013

תינוקות צעירים (סביב גיל חמישה חודשים) משתמשים בבכי, צעקות ומלמולים כדי להביע את עצמם וחושב שכל הורה יהיה מספיק רגיש כדי לאתר מהי סיבת הצעקות או הבכי.

בגיל ארבעה -חמישה חודשים רווחת אצל חלק מהתינוקות תופעה של צעקות. תופעה זאת יכולה לעבור אך אצל חלק מהתינוקות אינה עוברת כה מהר. כאשר תינוק צועק, בועט ואינו רגוע צריך לבדוק מהם הסיבות האפשריות. אחת הסיבות לצעקות , המעידות על חוסר שקט, הם עייפות. תינוקות עייפים עשויים לבכות ולצעוק יותר היות והם אינם מקבלים את המנוחה שהם זקוקים לה והם הופכים להיות עצבניים.

האם התינוק שלך אינו מצליח להרדם בתנומות היום בצורה טובה ?
האם מתעורר מתנומת היום שלו תוך זמן קצר (עשרים דקות, חצי שעה) ?
האם התינוק אינו מצליח להכנס לתנומות יום ארוכות בנות שעה, שעה וחצי ?
האם התינוק שלך רגוע (אינו צועק ) אחרי שינת לילה טובה ?
האם מתעייף מהר אחרי משחק אך נראה שלא מצליח לישון ?

אם ענית על התשובות אלו בחיוב בני שגרת יום בת ארבע שעות של אוכל, משחק ושינה. במקביל, נסי לאסוף רמזים ברורים לעייפות (שפשוף עיניים, בכי ראשוני, איבוד עניין במשחק, שעה – שעתיים אחרי האוכל) ונסי ליצור סביבה רגועה ומזמינה לתנומת יום בתזמון הנכון. תפיסת התזמון הנכון של הילד בשינה הוא המפתח להצלחה. מעבר נקודה קריטית של עייפות מקשה על התינוק להכנס לתנומת יום. אם אינך מצליחה להרדים את התינוק בתנומות יום ארוכות, מומלץ להתייעץ עם יועצת שינה לתינוקות.

סיבה נוספת לבכי וצעקות של תינוקות היא מזג סוער לצד סף תסכול נמוך. תינוקות אלו עשויים להגיע לתסכול ממשחק שאינם מצליחים להכניס או לשמור בפה, מה שיגרום להם לצעקות ובכי. חשוב במקרים אלו לקחת מתינוק משחק מתסכל או לסייע לו להנות ממנו במשחק משותף. ישנם תינוקות רגישות יתר לסביבה שעשויים להגיע למצב של גירוי יתר סביבתי מקולות, משחקים ומגע. חלק מתינוקות אלו עשויים להגיב בבכי וצעקות כשהם מצויים בעומס גרייה זאת. הבכי במקרה זה נועד ל"בקש" מההורה לווסת את כמות הגירויים בסביבה. במצב זה חשוב שתשמי לב האם התינוק נמצא בסביבה עם גירויים רבים ואם הוא זקוק לפחות גירויים (סביבת עם תיאורה יותר חלשה, פחות רעשים, פחות משחקים).