טודלרס

אימון כושר ב-7 דקות באפליקציה

אין זמן או כוח להעמל ? אימון כושר קצר יתאים לך

7 דקות אימון ביום באפליקציה

תחושת האין זמן היא תחושה שמתעצמת מדי שנה ושנה. הצורך לתמרן בין העבודה, גידול הילדים, חוגים ומשק הבית הופך את חיינו למהירים ולחוצים יותר ויותר. מצד אחד נולדו כל כך הרבה אפשרויות ומצד שני העומס לתמרן בן כל החזיתות הוא קשה מאוד. זאת גם הסיבה שנשים רבות מוותרות על ספורט ומאמינות שיחזרו לעסוק בו כשיתפנה להם זמן. מה שהם לא יודעות או מדחיקות שהזמן לא נוטה להתפנות כל כך מהר ובקלות.

7 דקות אימון ביום
אחת מהאפליקציות שפותחה לטיפוח הכושר במצבי חוסר זמן היא אפליקציית 7 דקות אימון (7 minute workout ).  בארה"ב מדובר באחת האפליקציות הפופולריות בתחום הכושר והבריאות. הנחת היסוד של האפליקציה היא שניתן לקצר את שעת האימון בחדר כושר לשבע דקות אימון אם רק נבצע אימון ספורט באינטנסיביות גבוהה תוך מתן התייחסות לכל סוגי השרירים בגוף. האפליקציה מבוססת על פרוטוקול שנכתב על ידי חוקרי ספורט בארה"ב ושפורסם בכתב העת של הקולג' האמריקאי לרפואת ספורט. האימון מבוסס על 7 דקות שבמהלכם מבצעים 12 סוגים של תרגילים. התרגילים כוללים בין היתר כפיפות בטן, שכיבות שמיכה, קפיצות, עליה וירידה מכיסא וכד'. זמן המנוחה שניתן בין התרגילים הוא כ-10 שניות בלבד. המטרה היא להפעיל היטב את כל קבוצות השרירים בגוף בזמן קצר אך באופן אינטנסיבי שיצור אפקט יעיל.

7 דקות אימון ביום אפשרי או לא ?
הרעיון של קיצור  זמן האימון והעליה באינטנסיביות שלו היא רעיון נכון ויעיל. אם אין לך זמן לאימון ארוך והדרגתי עדיף שתתמידי כל יום באימון קצר של כמה דקות. הבעיה היא שמרבית הנשים אינן ספורטיביות ברמה כה גבוה ולכן לפחות חלקן לא יצלחו לבצע את התרגילים במהירות ובאינטנסיביות שמופיעה האפליקציה.

מסקנה
מומלץ להכיר את סט התרגילים שבאפליקציה ולנסות לבצע את התרגילים בזמן ובמקצב המתאים לך. כדי להתרשם ממגוון התרגילים שעובדים על כל קבוצת השרירים בגוף ובדרך זאת מאפשרים לשמר ולחזק את כל הגוף ולא רק קבוצות שרירים בעייתיים כמו שרירי הבטן. זכרי שאחרי הלידה ומתוקף הישיבה הממושכת בעולם המודרני שרירים רבים נחלשים ולכן כדאי לחזק קבוצות שרירים רבות בגוף. הרעיון באפליקציה (אימון קצר) תמיד עדיף מחוסר אימון, נסי ליישם את הרעיונות המרכזים של האפליקציה בדרך ובקצב שלך.