טודלרס

ללא תוספת סוכר הגדרה

מה זה אומר שהגרנולה שלך היא ללא תוספת סוכר ?

23.4.2021

ללא תוספת סוכר הגדרה – מוצר שלא הוסיפו לו סוכר תעשייתי  מעבר לסוכר הטבעי הקיים במרכיביו. לא פעם אנחנו קונים מוצר עם ההגדרה ללא תוספת סוכר. פעמים רבות המונח מבלבל כי במוצר יש סוכר. הגדרה זאת תופיע במקרים רבים במוצרים תעשייתיים שלא הוסיפו להם סוכר מעבר לסוכר הקיים ברכיבים עצמם.

דוגמאות למוצרים מסוג זה:
סילאן 100 אחוז ללא תוספת סוכר – הכוונה היא שהסוכר מגיע רק מהתמרים עצמם ולא הוסיפו סוכר תעשייתי נוסף. המוצר יותר בריא מסילאן עם תסופת סוכר אך בהחלט כמות הסוכר בו גבוהה.
גרנולה ללא סוכר – הכוונה שהסוכר מגיע משקדים, צימוקים, אוכמניות (הרכיבים עצמם) אך לא הוסיפו סוכר מעבר לרכיבים.

כשאנו מקבלים מוצר עם הגדרה זאת חשוב שנקח בחשבון שני דברים:
1. המוצר לרוב מכיל סוכר ולא בהכרח ברמות נמוכות. הוא מכיל את הוסכר ברכיבים עצמם ועל כן יש לשקול מה הכמות שיש לצרוך ממנו. מוצרים כמו גרנולה או ריבות ללא סוכר נוסף יכולים להיות יותר בריאים ופחות משמינים אך הערך הקלורי עדיין עשוי להיות גבוה וחשוב להגביל.
2. פעמים רבות כשכתוב ללא תוספת סוכר יש במוצר ממתקים מלאכותיים או אלכוהולים. הם אומנם פחות משמינים אך אם אוכלים אותם בכמות גדולה גם הם מהווים נתח קלורי.

לסיכום, לא כל מוצר ללא תוספת סוכר הוא טוב עבורנו. הדוגמא הקיצונית ביותר היא מיץ תפוזים סחוט טבעי שהוכן בבית. במיץ זה אין אומנם תוספת סוכר אבל במיץ עצמו יש  כ3-4 תפוזים (בהתאם לגודלם) שמספקים כ-5 וחצי כפיות סוכר. אם ניקח בחשבון שהמינון המומלץ לאישה הוא עד 6 כפיות סוכר ביום נבין שכדאי מאוד לוותר על מיץ תפוזים סחוט טבעי בבית או במסעדה. ככלל מיצי פירות טבעיים הם דוגמא למוצר ללא תוספת סוכר שעלולים לעודד עליה במשקל והשמנה ולכן לא מומלץ לצרוך אותם על בסיס יומי. העדיפו לצרוך תפוז אחד (הפרי השלם) מאשר את מיצי הפרי. כך גם תאכלי פחות וגם תזכי לקבל סיבים תזונתיים מהפלחים עצמם.

והעיקר, לבריאות

קראי עוד בנושא:
ממתיקים מלאכותיים בהריון