טודלרס

תרגילי בטן בהריון מה מותר לעשות

הכירי תרגילי בטן בטיחותיים שמותר וכדאי לעשות בהריון

תרגילי בטן בהריון מה מותר
לחיזוק שרירי הבטן במהלך ההריון יש חשיבות גדולה בהפחתת כאבי גב בהריון ואחרי הלידה ובתהליך השיקום של שרירי הבטן לאחר לידה. בעוד שהשריר הישר בטני מתארך במהלך ההריון באופן טבעי, ניתן ומומלץ להמשיך ולתרגל את שרירי הבטן האלכסונים ואת השריר הרחב בטני.

חוששת להפעיל לחץ לא בטיחותי על הבטן ? איזה תרגילי בטן מותר בהריון ? בסרטון מעלה של מאמנת הכושר שירן פינקלשטיין תמצאו אוסף תרגילי בטן מעולים לתקופת ההריון שתוכלי לבצע בצורה בטיחותית על בסיס יומי בהריון ואחריו.

בסרטון תוכלו לקבל הדגמות למספר תרגילים לחיזוק הבטן, בשילוב נשימות וחיזוק רצפת האגן. את כל התרגילים ניתן לבצע בכל שלב של ההריון ועד יום הלידה. בתרגילי הפיתול חשוב לשים לב לתחושת הגוף, ולשמור על טווח תנועה מתון שאינו מגביר תחושת אי נוחות או מתיחה לא נעימה. מומלץ לבצע את התרגילים בקצב האישי שלך, ואף רצוי בקצב איטי יותר שנראה בסרטון, ולהפנות את תשומת הלב להתארגנות בתחילת התרגיל, לנשימות ולאיסוף השרירים. מספר החזרות המומלץ לכל תרגיל משתנה על פי רמת הכושר האישית, ניתן להתחיל מחמש חזרות לכל תרגיל, ולאחר מספר תרגולים להוסיף עוד חזרות. מי שסובלת מכאבים בשורש כף היד מוזמנת להניח את המרפקים על המזרן במקום את כפות הידיים בתרגילים במנחים האלו. התרגילים מתאימים למי שחווה הריון תקין ולאחר שהתייעצה עם רופא לגבי ביצוע פעילות גופנית. במידה ואחד מהתרגילים גורם לך תחושת אי נוחות, או כאב מוגבר, ניתן להוריד את דרגת הקושי, להחליף תרגיל או לוותר עליו למספר ימים ולנסות שוב בהמשך כשההרגשה תשתפר.

לא בטוחה שאת מבצעת את התרגילים נכון? יש לך שאלות נוספות לגבי תרגילים אחרים במהלך ההריון? מוזמנת לדבר איתי 054-6799522 שירן פינקלשטיין, בעלת קבוצת "אימונימאמא". מדריכת פעילות גופנית לנשים בהריון ולאחר לידה.

קראי עוד על חשיבות שגרת הספורט בתקופת ההריון בכתבות הבאות:
הליכה בהריון יתרונות
הקשר בין פעילות גופנית לזמן וסוג הלידה
הקשר בין פעילות גופנית אצל נשים עם וללא משקל עודף

ספורט בהריון