טודלרס

שיטות הרדמת תינוק

איך את מרדימה את התינוק ? קראי על שתי שיטות הרדמת תינוק

18.4.2013

כמה זמן מקדישים להרדמת תינוק ? האם בונים גבולות ברורים לגבי זמן הרדמת תינוק או זורמים עם צרכיו ?

שיטות הרדמת תינוק לתינוקות בגיל שמונה חודשים ומעלה
הקצבת זמן לתהליך ההרדמה
יש הורים שמעוניינים לפתח אצל התינוק הרגל הירדמות כמה שיותר מהר.
לצורך כך הורים אלו נוטים לשהות עם התינוק מספר דקות לפני השינה, להיפרד מהתינוק ולהמתין מחוץ לחדר לאחר מכן כדי לראות אם התינוק נרדם. ההורה יכנס לחדר רק אם התינוק בוכה ויחזור ויצא כשהתינוק ירגע. בדרך זאת מלמד ההורה את התינוק לשהות לבד קצת לפני השינה, לא להיזדקק להורה לפני השינה  ומצד שני מקנה לו תחושת ביטחון של דמות עקבית המגיעה כל פעם שצריך. שיטה זאת יכולה לפעול כאשר התינוק חש טוב מבחינה בריאותית ונינוח, אך גם עשויה שלא להצליח אם התינוק סובל מגזים, פוחד מדבר כלשהו, כאוב בגלל בקיעת שיניים או עדיין זקוק לתחושת בטחון ומגע דרך דמות עוטפת. השיטה אינה מתאימה לכל התינוקות.

התרחקות הדרגתית
דרך אחרת לפתח הרגלי שינה של התינוק נעשת דרך שיטת ההתרחקות ההדרגתית. בדרך זאת ההורה נמצא עם התינוק לפני השינה, מרדים אותו דרך מגע, ליטופים, שירה וכד'. ההורה גם מדרג את המרחק בינו לבין התינוק. תחילה התינוק יכול להיות על ידיו, לאחר מכן מניח ההורה את התינוק על המיטה ומלטף , לאחר מכן מפסיק מגע, מתרחק אך יושב לידו. לאחר מכן עומד בזוויות שהתינוק רואה או ממשיך לשיר ובסוף יוצא. ככל שדירוג ההיפרדות והתרחקות יהיה רב יותר, התינוק עשוי להגיב לתהליך בצורה יותר חיובית. גם שיטה זאת אינה מתאימה לכל התינוקותץ

באופן כללי תינוקות ופעוטות יכולים להרדם באמצעות שני סוגי תהליך ההירדמות. יתכן וילדים וגם הורים בעלי אופי רגיש יותר יעדיפו תהליך הירדמות ופרדה הדרגתי יותר (תהליך השני) לעומת הראשון שיכול להיות קצת נוקשה ולכן בעייתי בשלב הראשון. ואולם, חשוב לזכור שכמו אצל מבוגרים גם אצל תינוקות עקביות מעוררת יציבות ובטחון ולכן התמדה בשיטה הראשונה לאורך זמן עשויה לעבוד גם כן.

הקצבת זמן או התרחקות הדרגתית לא עובדת ? קראו עוד בנושא:
שיטת הרדם הורד
הרדמת תינוקות