טודלרס

שיטת הרם הורד להרדמה עצמאית של תינוקות

מהי שיטת הרם הורד וכיצד יכולה לסייע לעצמאות הרדמות התינוק

18.4.2013

עייפה מלהחזיק את התינוק על הידיים כדי להרגיעו ? מתקשה לנתק את הקשר בין שינה לאכילה ?
שיטת הרם הורד היא שיטה שפיתחה טרייסי הוג, הלוחשת לתינוקות. בפשטות שיטה זאת אומרת שכדאי להרים את התינוק כשהוא בוכה ולהוריד אותו כשמפסיק לבכות כחלק משיטה של הרדמה עצמאית.
טריסי הוג , מומחית התינוקות הגדולה, טוענת כי תינוקות בגיל שלושה וארבע חודשים צריכים לפתח שגרת יום עקבית, לישון במיטה שלהם לפחות שש שעות רצוף  ללא צורך בעזרה או משענות כמו הנקה, בקבוק, נדנוד ושאר סוגי עזרה שמציעים ההורים.

שיטת הרם הורד מאיזה גיל
השיטה מיועדת לתינוקות בגיל שלושה חודשים עד שנה שעדיין לא למדו להרדם באופן עצמאי
מניסיונה של טירייסי הוג השיטה יעילה לטיפול בבעיות שינה מהסוגים הבאים:
ללמד תינוקות שתלויים בגורמים חיצונים )כמו בקבוק, נדנוד, טיול, לינה משותפת עם ההורה) להרדם.
לעזור לתינוק לעבור משגרת יום של שלוש שעות לשגרת יום של ארבע שעות.
להאריך תנומות יום שהם קצרות מדי
לעזור לתינוק לישון בבוקר עד שעה יותר מאוחרת

מהי שיטת הרם הורד
מה צריך לעשות כשהתינוק בוכה
הורים רבים מתפתים להרים את התינוק כשהוא בוכה על מנת "לטפל" מיד בבעיה או לפחות למנוע מה"רעש" שהתינוק מייצר להעיר את הבית. ההורים יודעים שהתינוק מתקשה להרדם בכוחות עצמו ולכן מרגילים אותו להרדם באמצעות עזרה שלהם. לפי הלוחשת לתינוקות מדובר בטעות. טרייסי הוג מציעה להורים לנחם את התינוק במילים ובאמצעות מגע על גבו. כשאנו מניחים את היד על גב הילד, מסבירה הוג, אנחנו בעצם גורמים לו לחוש בנוכחות שלנו, דבר שלכשעצמו יכול להרגיע. רק אם הילד אינו נרגע מהמילים המנחמות ומהמגע שלנו על גופו כדאי להרים אותו על הידיים. לפי שיטת הרם הורד, יש להוריד את התינוק מהידיים ברגע שמפסיק לבכות ולא שנייה מאוחר יותר. טרייסי הוג מסבירה כי המטרה בשיטה זאת היא רק להרגיע את הילד אך לא לנסות להרדים אותו כי את מיומנות זאת הוא צריך ללמוד באופן עצמאי.

השיטה יכולה להתפרש אצל חלק מההורים כשיטה קשה או בעייתית, אך בפועל מדובר בשיטה טובה שנותנת לתינוק את תשומת הלב והנחמה שלו באמצעות מילים, מגע או הרמה כשהוא זקוק להם ומעלימה את אלו כשהוא נרגע וכבר יכול להתפנות להרדם. השיטה נותנת לתינוק תחושת ביטחון שההורה כאן שהוא צריך אותו. לדברי טרייסי הוג הורים שמשתמשים בשיטה גורמים לתינוק ליצור קשר בין קול ההורה להרגעה ופורצים את הקשר הלא רצוי בין הרמה על הידיים , הרגעה והרדמה.

שיטת הרם הורד – מה אינה עושה
שיטת הרם הורד אינה מיועדת למנוע מצבים של בכי, שהרי תינוקות בוכים הרבה מסיבות שונות. השיטה בא למנוע פחד של נטישה היות ואת נשארת עם התינוק ומנחמת אותו בזמן שהוא בוכה. תינוק יכול לבכות בגלל שאת מנסה להשכיב אותו לישון בדרך שהוא אינה רגיל לה (בלי בקבוק, בלי טיול, בלי להרדם קודם על הידיים). מדובר בבכי שונה מהבכי הנובע מתחושת נטישה, שהינו מלא פחד ומטרתו להחזיר אותך אליו. ברגע שהתינוק יתרגל לקבל נחמה שהוא בוכה וסוער וברגע שרגוע הוא יצטרך להתמודד באופן עצמאי עם תהליך ההרדמה הוא ילמד להרדם באופן עצמאי ללא תלות בגורמים חיצוניים.

קראו עוד בנושא
הרדמת תינוקות