טודלרס

ג'וג'י ברי בהריון

האם מותר לאכול ג'וגי ברי בתקופת ההריון?

15.3.2013

Goji Berry

רוצה לאכול ג'וג'י ברי בהריון ? ג'וג'י ברי הם סוג של אוכמניות בעל ערך תזונתי רב. כיום אוכמניות ג'וג'י ברי נחשבות למזון על היות והם מהווים מקור מצויין לחלבון, מכילים כ-19 חומצות אמינו שונות וכן מגוון עשיר של יסודות כגון אבץ, ברזל, נחושת, סידן, סלניום, זרחן ועוד. כמו כן מכילים האוכמניות  ויטמין A וויטמין B6,2,1. צריכה עקבית של אוכמניות ג'וג'י ברי קשורות לאריכות ימים, תפקוד מיני משופר, תפקוד יעיל של נוגדי חמצון, שיפור מערכת חיסונית, שיפור בתפקודי ראייה, במערכת כלי הדם והאיברים הפנימיים.

האם מותר לאכול אוכמניות גוג'י ברי בתקופת ההריון ?

מצד אחד אין כל אמירה החלטית שלא לאכול אוכמניות ג'וג'י ברי בהריון, יחד עם זאת קיימות שתי הסתייגויות. התסייגות אחת קשורה למינון והסתייגות שניה קשורה לצריכה של ג'וגי ברי אצל נשים הסובלות מלחץ דם גבוה וסכרת.

בנוגע למינון, יש המחמירים וטוענים כי מומלץ להמנע מאכילת גוגי ברי בהריון ויש הטוענים כי ניתן לאכול אך בכמות קטנה מאוד ובתדירות נמוכה. ההנחה להגבלה זאת קשורה לשתי סיבות : בגוגי ברי יש כמות גדולה של חומר שנקראת סליניום (selenuim). בכמות גבוהה החומר עלול להיות רעיל, מצב שיוצר סכנה לליקויים בעובר. הסיבה השניה היא שבגוגי ברי ישנו גם חומר הנקרא בטאנין (betaine) וכי חומר זה עלול לעורר התכווצויות של הרחם ואלו עלולות להוביל להפלה. לגבי נשים עם ערכי סוכר לא מאוזנים וסכרת הריון, מומלץ להמנע ולהתייעץ עם רופא הנשים.

המידע הנ"ל אינו מהווה תחליף ליעוץ רופאי. מומלץ שאישה בהריון הצורכת בעקביות גוגי ברי תמנע מכך עד יעוץ עם רופא הנשים והמשפחה ותקבל הנחיות רופא בהתאם להנחיות הבריאות העדכניות, מצבה הבריאותי והתפתחות ההריון. גם בתקופת ההנקה חשוב לבדוק האם כדי להמנע או להגביל מינונים.

קראי עוד בנושא תזונה בהריון:
סופלה בהריון
טונה בהריון