טודלרס

כמה זמן מחזיקים תינוק צעיר לגרפס

מה עושים כשהגרפס לא יוצא ?

22.5.2013

כמעט כל הורה (לילד ראשון) שואל את עצמו את השאלה : כמה זמן להחזיק תינוק לגרפס

הבדיחה הולכת ככה:
בילד הראשון מחזיקים 20 דקות
בילד השני מחזיקים עשר דקות
ובשלישי במקרה טוב שתי דקות.

אחרי האוכל חשוב להרים ולהחזיק את התינוק אנכית כשראשם למעלה וגופם מטה כדי שהאוכל ירד היטב ושיצא הגרפס (האוויר שנכנס יחד עם החלב בעת האכילה).

איך מחזיקים תינוק לגרפס
ניתן להחזיק את התינוק כשפניו מול חזה ההורה או להחזיק את התינוק כפניו פונות החוצה וראשו וגבו מופנים לחזה ההורה. מרבית התינוקות מגלים יותר נוחות כשההורה עומד אך בהחלט ניתן להחזיק תינוק בתנוחה אנכית גם בישיבה.

איך נפחית כניסה של אוויר לפיו של התינוק בזמן האכילה
כשנכין את החלב נשתדל לערבב בכפית ולהפחית כמה שניתן את בועיות האוויר בבקבוק. בזמן האכילה נצמיד את הפטמה של הבקבוק לפיו של התינוק היטב ונרים את הבקבוק מעלה כך שכל הפטמה תהיה מלאה ומוצפת  בחלב. בצורה זאת נפחית את הסיכוי של כניסת אוויר לפיו של התינוק.

כמה זמן להחזיק תינוק לגרפס ?
ובכן, זה תלוי ומשתנה מתינוק לתינוק. יש תינוק שעושה גרפס מיד אחרי שמוצאים את הבקבוק מהפה ומרימים אותו. יש תינוק שעושה גרפס רק חצי שעה אחרי ויש תינוקות שעושים גרפס בטווח של 2-15 דקות אחרי האוכל. זה משתנה מתינוק לתינוק ומהאכלה להאכלה.

אם התינוק אכל, עשה גרפס ונראה נינוח ורגוע מומלץ להחזיק אותו 5-10 דקות. אם משכיבים אחרי 5-10 דקות צריך לשים לב שהתינוק לא פולט.

אם התינוק אכל , עשה גרפס ואנו נינוח (מתפתל, בוכה), מומלץ להחזיק עוד 5-15 דקות ולנסות לבדוק אם צריך להוציא עוד גרפס.

אם התינוק אכל ולא עשה גרפס מומלץ להחזיק אותו 10-15 דקות. אם התינוק אינו נינוח נרים שוב וננסה להוציא גרפס. אם התינוק נינוח לא חובה לנסות להוציא גרפס.