טודלרס

מאיזה גיל אפשר לתת לתינוק תפוח ?

רוצה לתת לתינוק פרות ? מאיזה גיל מותר לתת תפוח ?

15.3.2013

ניתן בשלב הטעימות (גיל ארבעה חודשים) לתת לתינוק תפוח. לצורך זאת יש לקלף את התפוח, לחתוך לפלחים, לרסק או בבלנדר או על פומפיה ולאחר מכן להעביר דרך מסננת.
בגיל חצי שנה לאחר סיום שלב הטעימות של הפירות שאינם אלרגנים (תפוח, אגס..) ניתן לתת לתינוק מחית תפוחים או מחית משולבת של תפוח, אגס ומעט בננה.
בגיל שמונה חודשים ניתן לתת לתינוק מעט מיץ תפוחים  מדולל במים.

כשנותנים מחית תפוחים לתינוק יש לזכור כמה הדברים
לתת לתינוק תפוח אפשר בכמה צורות ובכמויות רבות:
ריכוז הסוכרים בתפוח מאוד גבוה (בהשוואה לאגס לדוגמא). לכן יש הטוענים כי מומלץ לתת לתינוק את החלק הסיבי -בשרני של התפוח ולא את המיץ עצמו. טענה נוספת היא הצורך להגביל את כמות מיץ התפוחים ומיץ הפירות בכלל שניתנים לתינוקות היות והמיץ מהווה מקור מרוכז מאוד של סוכר פרוקטוז ובכמויות גדולות עלול לגרום לגזים, שלשול ולהשמנת יתר. האגודה האמריקאית של רופאי הילדים ממליצה על כמות מיץ פירות שלא עולה על 180 מ"ל או שלושת רבעי כוס. אם תינוק נמצא באחוזוני משקל גבוהים או "אוכל טוב" יש להגביל את מתן המחיות המתוקות ומיצי הפירות.

המלצה נוספת (והפעם חיובית) -מומלץ להכין את הטעימה או המחית או מיץ התפוחים  ולתת אותה מייד כדי למזער אובדן (חמצון) ויטמינים הנובעים מתהליך החיתוך, הטחינה או הסחיטה.

גילאי 9-12 חודש – תפוח הוא מזין ביותר כשניתן כמזון שלם לכן עם העליה בגיל נסו לתת כחתיכות קטנות מיד לאחר קילוף וחיתוך הפרי

מידע זה אינו מהווה תחליף ליעוץ רפואי ולייעוץ אכילה על ידי אחות טיפת חלב ו/או תזונאית ילדים