טודלרס

בדיקת ביוץ חיובית כמה זמן ?

למשך כמה זמן יכולה בדיקת הביוץ להשאר חיובית ?

18.10.2017

בדיקת ביוץ חיובית כמה זמן ? חברה שלי סיפרה לי שהבדיקת ביוץ שלה נשארה יומיים חיובית ואצלי אם אני מוצאת אותה חיובית זה בדרך כלל או לזמן של חצי יום וגם אז לא תמיד זה מספיק חיובי (הקו הורוד חלש לעומת קו הבקרה). מה זה אומר ? ביוץ חלש

בדיקת ביוץ יכולה להראות חיובית למשך זמן שונה כתלות בזמן ובתדירות הבדיקה. אם את בודקת ביוץ רק בחלק אחד מהיום יש סיכוי שאת תפספסי את הזמן המדוייק שהינו קצר ותמדדי את הזמן שלפני או אחרי שחרור הורמון ה-LH המאותת על הביוץ הקרב ובא. לעומת זאת אם את בודקת ביוץ כמה פעמים ביום, תוכלי לקבל בדיקה שנשארת חיובית מספר פעמים.

את יכולה להחליט שבתקופת אמצע המחזור (התקופה הפוריה) את בודקת ביוץ 2-3 פעמים ביום בעזרת מקלוני ביוץ ואז תוכלי אולי לאתר את העליה הגבוהה ביותר בהורמון המעידה על כך שהביצית עומדת להשתחרר מהרחם. בו זמנית, זכרי לשתות מעט מים סמוך לבדיקה כדי לא לדלל את ההורמון בשתן. לא ברור איך התוצאה אצל חברתך נשארת גבוהה, יתכן ויש לה פרופיל הורמונלי שונה או שיש לה שחלות פוליציסטיות. רצוי לא להשוות בין אישה לאישה את מאפייני המחזור, הוסת, הביוץ והפוריות שכן אצל המחזור שונה ויחודי.

טיפ נוסף,  הורמון ה- LH אומנם עולה בבוקר אך לוקח זמן עד שמתבטא בשתן לכן מומלץ שלא לערוך את הבדיקה מיד בבוקר על השתן הראשון.

קראי עוד בנושא:
מתי לעשות בדיקת ביוץ במהלך היום

המידע הנ"ל אינו מהווה תחליף להתייעצות עם רופא נשים.