טודלרס

קורנפלקס בהריון

האם מותר לאכול קורנפלקס בהריון והאם כדאי ?

15.3.2016

אוהבת קורנפלקס כארוחת בוקר או ארוחת ביניים ? קורנפלקס בהריון הוא מזון בעייתי ומטעה מכמה סיבות. ראשית, מרכיבי  הקורנפלקס העיקריים הם סוגי קמחים (תירס, חיטה) בתוספת מלח, סוכר או ממתקים מלאכותיים. מרכיבים אלו לכשעצמם הופכים את הקונפלקס לאוכל פחממתי ודל בערכים תזונתיים. שנית, לאכול קורנפלקס בכמות קטנה הוא אתגר בפני עצמו. אכילת קורנפלקס כמעט אף פעם לא נגמרת במנה קטנה של 30 גרם (3-4 כפות), הגיוני יותר להניח שטעמם המתוק יעודד אותנו לאכול לפחות 60 גרם (פי 2) שהם 6-7 כפות אם לא יותר.  בארוחות אלו יש נטיה לאכול עוד ועוד ולהגדיל את מנת הקלוריות והסיכוי להשמנה. נשים רבות אחרי לידה מתקשות לרדת במשקל וזאת הסיבה שכדאי שמתוקים, הנשנושים והארוחות יכללו מזונות עם התחלה וסוף מוגדרים כמו גביע יוגורט עם סילאן או עוגיית גרנולה ביתית אחת. נקודה שלישית ואחרונה הוא נושא הויטמינים. חברות המזון מנסות לשכנע אותנו שהקורנפלקס הוא בריא או לפחות אינו חטיף מתוק בלבד לאור תוספת ויטמינים. מה שהן אינן מדגישות היא שהכמות לעיתים קטנה מאוד, כוללת כמויות גדולות של נתרן (מלח), סוכר או ממתקים מלאכותיים.

אם בכל זאת אינן מצליחות להפסיק לאכול קורנפלקס כארוחות בוקר או נשנוש להל"ן כמה יתרונות וחסרונות חשובים של שני מוצרים בשוק.

קורנפלקס של ברנפלקס ללא תוספת סוכר
יתרונות: מכיל חיטה מלאה, 3.2 גרם חלבון ל-30 גרם וערך תזונתי יפה של סיבים תזונתיים (7.1 גרם ל-30 גרם) שעשוי לסייע לתנועת מעיים/ מצבי עצירות. כמו כן, מתוקף הרכב המרכיבים עומד בקריטריוני אגודה הישראלית לחולי סכרת.
חסרונות: מכיל רב כהלים (ממתיק) בכמות גבוהה (5.1 גרם ל-30 גרם)שמצד אחד מספק מתיקות בערך קלורי נמוך יותר ומצד שני מתוקף כמות הקלוריות הנמוכה יחסית (92 קלוריות ל-30 גרם) עלול להטעות ולעודד אכילה רבה.

קורנפלקס ספשייל קיי של קולגס
ביחס לסוגי קורנפלקס אחרים מכיל רמות גבוהות יחסית של ברזל (3.48 מ"ג ל-30 גרם)וויטמין B. לא ברור האם הברזל נספג אם הקורנפלקס נאכל עם חלב.
חסרונות: הקורנפלקס מכיל כמויות גבוהות של סוכר (5 גרם ל-30 גרם) וכמות מעטה של סיבים תזונתיים (1.35 מ"ג ל-30 גרם)

 קורנפלקס בהריון – מה האלטרנטיבות כארוחות בוקר או ארוחת ביניים?
גרנולה ביתית המשלבת שיבולת שועל
יוגורט ביו פרו 3 אחוז שומן בתוספת כפית סילאן עם או ללא תוספות נוספות כמו בננה, אגוזים ושקדים בכמות מוגבלת.
דייסת שיבולת שועל עם מעט חלב פרה/סויה/יוגורט ותוספת פירות העונה עם או ללא כפית סילאן או קינמון.
להריוניות חרוצות, סלט גדול עם או ללא תוספת של פירות עונה (תפוזים/אשכוליות ) לצד 2 כפות טחינה וביצה קשה.

קראי עוד בנושא:
כדורי שוקולד בריאים
תמרים ממולאים באגוזים