טודלרס

לשבת ליד הילד בזמן האוכל

מחפשת זמן איכות עם הילד ? שבי איתו בזמן האוכל

מאת: אמא אנונימית.
תאריך 17.6.2015.

יש לי מעט מאוד זכרונות כילדה קטנה, אחד הזכרונות הבודדים שלי מגיל שלוש היה כשאימי הייתה יושבת לידי בזמן האוכל. היא ואבא היו הרבה פעמים אוכלים בזמן אחר אבל כשאני הייתי אוכלת היא הייתה יושבת לידי. היא הייתה מביטה אלי, מחייכת, מאפשרת לי לפטפט על כל העניינים הקטנים שלי ומקשיבה בתשומת לב. עכשיו כשיש לי ילדים קטנים בגיל שנתיים ושלוש פתאום אני נזכרת בכל הרגעים היפים האלו, הכל פתאום צף ועולה … אני לפעמים יושבת ליד בני כשהם אוכלים ארוחת ארבע או ארוחת ערב, פעמים רבות אני עושה דברים אחרים בזמן הזה כמו לשטוף סירים במטבח, לארגן ולסדר את המקרר או להתחיל כל מני בישולים.

לפעמים יש לי ייסורי מצפון על זה. מצד אחד אני יודעת שאני מנקה ומארגנת בשבילם ושלא יהיה לי כוח וזמן לעשות את זה בערב, אבל מצד שני אני גם יודעת שאין כמו לאכול כשאמא יושבת יחד איתך וכולה איתך. אני משתדלת להזכיר לעצמי לשבת עם הילדים לאכול איתם ארוחות בשישי שבת ואז באמת לתת להם זמן איכות, לפטפט, לשאול שאלות , לספר  על היום שלהם בלי הצורך למהר למקלחות וסידורים אחרים באמצע השבוע. ללא ספק לשבת עם הילד בזמן האוכל בלי הפרעות לטלפונים וסידורים יכול להיות זמן איכות עם הילדים עם הרבה מאוד ערך.

אח…. תודה לאל שיש את שישי שבת לקצת זמן איכות ורוגע עם הילדים. אל תוותרו על ארוחות משפחתיות עם הילדים באף גיל. הטלפונים, הסידורים והניקיונות יחכו לזמנים אחרים.