טודלרס

התפתחות מוטורית בגיל שנתיים

הפעוט בן שנתיים ? קראי על התפתחות המוטוריקה הגסה

11.5.2014

גיל שנתיים היא גיל התנועה. הילדים חוקרים, לומדים ומתנסים בתנועה לאורך כל היום. פעוטות בגיל שנתיים הולכים בחופשיות למרחקים, רצים, מטפסים על מתקנים רבים ולומדים לקפוץ על שתי רגלים למעלה וקדימה. בגיל זה הם לומדים לזרוק ולבעוט בכדור. פעוטות יכולים להעביר או למשוך חפצים ממקום למקום. הם גם לומדים לעלות ולרדת במדרגות כשמחזיקים במעקה.ההבדל בין היכולות המוטוריות של ילדים יכול להיות גדולים. לרוב הוא מושפעים מאוד מהגורמים הבאים

יכולות מולדות – יש  פעוטות שכבר בגיל צעיר בולט כוחם הפיזי. הם צועדים למרחקים כמו גדולים, רצים, מטפסים ומתעייפים אחרונים. לעומתם זאת יש את אלו שיצעדו כמה צעדים וכבר ירצו לשבת. חלקם הם בעלי טונוס נמוך. הם אלו שנמרחים על הכיסא והספה ואינם מתלהבים מפעילות ספורטיבית.

אופי – לאופי יש השפעה רבה על הפעילות הספורטיבית. אם הילד נוטה יותר לחשוש או לחשוב על סכנות הריצה, הטיפוס או הקפיצה מהגובה הוא יעשה פחות. לעומת זאת אם הפעוט מאוד בטוח בעצמו ואולי פחות מודע או חושב על סכנות הוא עלול לקחת על עצמו אתגרים פיזים רבים ולשכלל יכולות.

התנסות וסביבה – ילד שנולד למשפחה ספורטיבית, אוהבת טיולים יקבל הזדמנויות רבות לאתגר את יכולתיו ויקבל עידוד רב מצד הוריו ואילו ילד שנולד למשפחה שמעדיפה יותר מפגשים חברתים בבית יאתגר את יכולותיו פחות.

התפתחות מוטורית בגיל שנתיים רוצים לתמוך בתהליך התפתחות מוטורית בגיל שנתיים ? אפשרו לפעוט להתנסות בקפיצה בטרמפולינה סגורה (תוך שמירה על כללי בטיחות), בגני משחקים, לנסוע בבימבה, תלת אופן ואופני איזון. בחורף, צרו בבית מסלולי מכשולים בטיחותיים מכריות, שמיכות, כיסאות והרבו לטייל בטבע ובשכונה. עם ילדים שפחות מתחברים לפעילות אלו בדקו האם תנועה יותר מעניינת אותם דרך ריקוד או פעילות במים. לפעמים סביבה שונה מייצרת עניין אחר.

הילד מציג חולשת שרירים, איטיות בתנועה, נפילות רבות, או סרבול בתנועה לפי הגננת ? התייעצו עם אחות טיפת חלב ורופאת המשפחה להמשך מעקב והמלצות