טודלרס

איזה ספורט מתאים לך אחרי לידה ?

על בחירת הספורט שבו תתמידי

21/10/12

ספורט לאחר לידה – מה מתאים לך ?
קבוצת הליכה, שיעורי פילאטיס או אימוני די.וי.די בבית

ספורט לאחר לידה
מאת: עידית פרל שביט
מדריכת פילאטיס
052-5287740
iditps@gmail.com

החיים שלנו משתנים. זה דבר טוב ונפלא! כל שינוי מאפשר לנו לצמוח, להכיר את עצמנו, ללמוד על עצמנו דברים חדשים, לדעת שאנחנו יכולות ומסוגלות. בשעה טובה ילדת, את מתרגלת לשינוי המשמעותי ביותר בחייך. שינוי משנה חיים.

האם בתקופה שקדמה להיותך אמא, עסקת בפעילות גופנית וכעת לאחר שהתאוששת את מעוניינת לחזור? האם עכשיו לאחר הלידה, החלטת שאת רוצה לחזק ולשקם את גופך? בודאי אתן אומרות לעצמכן, נכון אבל…

אבל? חבל!

חבל לבזבז אנרגיות מיותרות על חשיבה שלילית, על חוסר יכולת ועל תחושת מסכנות.

אני ממליצה לכן להשקיע את האנרגיות במציאת פתרונות יצירתיים ובשביל ההתחלה, מניסיוני, ארשום לכן כמה רעיונות ואני בטוחה שאתן תוכלו להוסיף עוד.

יש שפע של פעילויות גופניות לנשים לאחר לידה שניתן לעשות יחד עם התינוק!

קבוצות הליכה לאימהות
בהרבה ערים יש קבוצות הליכה של אמהות שצועדות עם העגלות, ואם אין קבוצה כזאת מאורגנת, את יכולה לחפש אמהות נוספות (למשל כשאת מחכה בטיפת חלב) ולהקים קבוצה בעצמכן. לאמהות אחרי לידה מומלץ להיפגש עם עוד אמהות, ידוע כי התמיכה במפגשים האלו מסייעת לשיפור מצב הרוח של האישה.

אם בחרת בסוג פעילות זה, הקפידי לצאת בשעות הפחות חמות, הקפידי לשתות מים, הקפידי לאכול ארוחה קלה לפני האימון שתיתן לך אנרגיה.

אני ממליצה לכן לשלב פעילות אירובית כמו צעידה, הליכה מהירה בנוסף עם פעילות גופנית אחרת שמתאימה יותר לחיזוק ושיקום גוף האישה לאחר הלידה

פילאטיס לאחר לידה
למשל שיטת פילאטיס, היא שיטה מצוינת לנשים לאחר לידה. השיטה מבוססת על עקרונות שמאפשרים לאישה להתחבר מחדש אל גופה. למשל, בתרגילי הפילאטיס, הדגש על הנשימה חשוב מאד ומלווה כל תרגיל. ידוע כי במהלך ההיריון, גדילת הבטן לוחצת את הסרעפת ומקשה על נשימה נכונה כך שהנשימות הופכות להיות מהירות ושטחיות. באימון הפילאטיס, תלמדי לנשום נכון יחד עם ביצוע התרגיל. עיקרון פילאטיס נוסף, שמתאים לנשים לאחר לידה, הינו חיזוק שרירי הליבה, השריר הרחב בטני שחשוב ליציבה ולמניעת כאבי גב, שרירי רצפת האגן שחשובים למניעת צניחת רחם ועוד. בנוסף, תוכלי לחזק את חגורת הכתפיים, דבר הכרחי כעת כשאת נושאת תינוק, תיק חיתולים ושקיות.

היום המודעות להתעמלות נשים לאחר לידה גדלה, וניתן למצוא חוגים שמשלבים גם התעמלות משותפת לאם ולתינוק וגם התעמלות לאם שהתינוק שוהה לידה במשך זמן האימון.

מומלץ לבחור בחוג שמאפשר לך להניח את תינוקך לצידך, בפוף, על מזרן פעילות או שמיכה, כך שלתינוקך יהיה גם את החופש להתנועע ולהיות בקשר עין איתך.

בחוגים שהפעילות משותפת, אני מציעה לך להיות קשובה אל תינוקך, לראות אם הוא נהנה מהחוויה או שאולי יש לאפשר לו להירגע מעט. זכרי לא כל התינוקות מגיבים לגירויים שונים באותו אופן. אני גם ממליצה לך לבדוק האם בסוג פעילות שכזה, המדריכה מכירה גם את שלבי ההתפתחות של התינוק, כך שהיא מתאימה את התרגילים לשלבים השונים. למשל, תינוק שטרם הגיע בכוחות עצמו לישיבה, מומלץ לא להושיבו!

אימון כושר ביתי
את יכולה גם להתאמן בביתך, בעזרת סרטונים מהאינטרנט או עם תקליטורי די.וי.די שנמכרים בחנויות ומתאימים לנשים לאחר לידה.

זכרי, שלפני שאת מתחילה בפעילות גופנית כלשהי מומלץ להיבדק אצל רופא הנשים ולקבל אישור. ההמלצה לחזור לפעילות, לאישה לאחר לידה רגילה, היא לאחר שישה שבועות. חשוב לדעת, מרגע לידת התינוק מתחיל הטרימסטר הרביעי, שבו רמת ההורמונים עדיין גבוהה, לאם שמניקה חשוב להקפיד על תזונה נאותה ושתייה מרובה, המחסור בשעות השינה עלול לגרום לעייפות מוגברת ולעצבנות. פעילות אירובית של הליכה מתונה יכולה לסייע בשיפור מצב הרוח ותאפשר לך להתאוורר מהשהייה בבית. הכי חשוב זה להיות קשובה לגוף שלך, כל יום מחדש, את יכולה להעניק משהו טוב עבור עצמך, התקדמי בקצב שאת מרגישה שנכון לך והימנעי מהשוואות. תינוקך זקוק לך רגועה, שמחה ושלמה עם עצמך על מנת שהוא יקבל את הביטחון והשלווה שלהם הוא זקוק.

"אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים…"

בהצלחה!