טודלרס

דלקת בדרכי השתן אחרי לידה

סימנים לדלקת בדרכי השתן אחרי לידה

22.3.2013

גם אם לקחת אפידורל וגם אם לא וודאי הרגשת כמה לחץ מופעל על אזור התחתון בו נמצאת שלפוחית השתן. במהלך הלידה מופעל לחץ רב על השלפוחית, מצב שעלול לגרום לשטפי דם ובצקת באזור שלפוחית השתן. במקרים מהסוג הזה יתכן והיולדת לא תחוש את הצורך במתן שתן. מצב מסוג זה עלול להתרחש כעשרים וארבע שעות מזמן הלידה. במקרים שהאישה מתקשה במתן שתן לאחר לידה יבדק הצורך בביצוע צנטור בעזרת קתטר.לרוב נשים יולדות חוזרות להטיל שתן באופן עצמאי ואינן זקוקים לתהליך הצנטור. הכאבים הנובעים מהבצקת באזור שלפוחית השתן עוברים ואיתם חולפת תופעת  הקושי של מתן השתן העצמאי. 

מה עושים בשביל להקל על מתן שתן לאחר לידה ? 
חשוב לאחר לידה ללכת לשרותים באופן עצמאי ולהמנע כמה שניתן מסיר או צינתור.

שתן לאחר לידה
הלידה מובילה לשינויים רבים לא רק ברחם ובחזה. בשבוע הראשון לאחר לידת בנך כמות השתן שתתני תהיה גדולה מהרגיל. כמות השתן תהיה גדולה מכמות המים שתשתי. הגוף מוציא החוצה את עודף הנוזלים שאגר במהלך הלידה. השתנה רבה והזעה רבה לאחר הלידה הם דרכם של הגוף להפטר מהרזרבות של הנוזלים ובצורה זאת לאבד ממשקל הגוף (3-4 קילוגרם נוזלים).


דלקת בדרכי השתן לאחר לידה
דלקת בדרכי השתן יכולה להתפתח לאחר לידה לאור הבצקתיות והקושי במתן השתן לאחר הלידה.  גם צנתורים במהלך הלידה ואחריה יכולים לעודד הופעה של דלקת בדרכי השתן לאחר לידה .

מה הסימנים של דלקת בדרכי השתן לאחר לידה ?
דחיפות במתן השתן
צריבה במתן השתן בעיקר בסוף מתן השתן
עליה בחום הגוף
כאבים במותן
נטיה לדלקות בדרכי השתן 

במידה ואת חשה את סימנים אלו גשי לרופא קבלי טיפול אנטביוטי.

במידה ואת סובלת מדלקות שתן רבות או חוזרות, עדכני את צוות בית החולים על מנת לשקול מתן טיפול אנטיביוטי מונע לאחר לידה.