טודלרס

מתי מומלץ לחזור לעשות ספורט אחרי לידה

בחופשת לידה ? זה הזמן לחזור לשגרת הספורט שלך...

12.4.2012
כמעט כל אישה בעלת אופי ספורטיבי שואפת לחזור לפעילות ספורטיבית כמה שיותר מהר אחרי הלידה. מה שנשים רבות שיולדות בפעם הראשונה אינן יודעות הוא שלא ריאלי לחזור לעשות ספורט לאחר לידה בחודש הראשון, גם אם ילדת בלידה רגילה לא תצליחי להתפנות לספורט הן ברמה הרגשית והן ברמה האופרטיבית. בחודש הראשון את תהיה עסוקה בלטפל בתינוק (להאכיל, להניק, לשאוב, לרחוץ בקבוקים ולישון כשמתאפשר). הגוף צריך לנוח ולאגור כוחות אחרי המאמץ האדיר של הלידה כך שגם אם את מאוד רוצה לעשות ספורט אמיתי תצטרכי להסתפק בהליכות רגליות קצרות עם התינוק בעגלה. החודש הראשון אחרי הלידה גם מלווה בכאבים רבים ודימום מסיבי כך שיותר נכון עבורך לנוח, ליטול משככי כאבים, עם כואב לך, ולהנות מכמה שיותר עזרה ואהבה של משפחה וחברים.

עברת את החודש וחצי הראשונים אחרי הלידה  ? נהדר. אחרי החודש הראשון בדרך כלל כאבי התפרים פוחתים משמעותית או נעלמים וכמות הדימום יורדת. במקביל, סביב תחילת החודש השני שינת התינוק מתארכת יותר בלילה וביום (התינוק אוכל יותר, מה שמאפשר לו לישון לאורך זמן ארוך יותר). מצב זה מאפשר לך להתחיל לחשוב על ספורט אחרי לידה .

מקובל לומר כי מותר לחזור לעסוק בספורט לאחר חודש וחצי מהלידה כאשר מדובר בלידה רגילה וכחודשים מלידה קיסרית. לא כדאי לדחות חזרה לספורט אלא אם אינך חשה בטוב או יש לך מגבלה גופנית או רפואית. דווקא זמן חופשת הלידה (מי המציע את המילה הזאת, זה הרי הכי רחוק מחופשה ?) הוא הזמן לחזור לספורט ולחזק את השרירים שנחלשו בהריון ובלידה. לא מומלץ לדחות את החזרה לספורט לחודשים מאוחרים יותר היות וכל דחייה תקשה עליך מנטלית לחזור לפעילות. בנוסף, אם את חוזרת לעבוד אחרי שלושה חודשים עד חצי שנה  דווקא כדאי לנצל את זמן החופשה לפיתוח שגרת ספורט והרזיה. דעי שכשתחזירי לעבוד יהיה לך פחות זמן  (בלשון המעטה) להשקיע בפעילות ספורטיבית ותזונה נכונה.