טודלרס

מאפייני השינה של תינוקות לפי גילם

כמה שעות תינוקות ישנים ביום ובלילה לפי גילם

3.7.2013

כמה שעות ישנים תינוקות ביום ? כמה שעות תינוק ישן בלילה ? איפה ישנים תינוקות? מה מרדים תינוק? מה מפריע לתינוק לישון ? אלו דפוסי שינה קיימים אצל תינוקות.

חוששים שהתינוק ישן יותר מדי ? התינוק מעביר חלק גדול משעות היום והלילה בשינה. למרות שנראה לפעמים כי השינה היא דבר פשוט וטבעי גם בתחום הזה נדרשת הבשלה והתפתחות הרגלים. ההורים צריכים ללמוד למה זקוק תינוק שינה טובה, מה מעודד ומה מפריע לשינה.

כמה שעות ישנים תינוקות

גילשעות שינה בלילהשעות שינה ביוםסה"כ שעות שינה
שבוע ראשון8-98-916-18
חודש  8 מעט יותר שינה בלילהשמונה (לא עקבי)15- 16
שלושה חודשים10חמש (בערך שלוש תנומות)15
חצי שנה11שלוש ורבע (בערך שתי תנומות)14.25
תשע חודשים11שלוש (בערך שתי תנומות)14
שנה11.4שעתים וחצי (שתי תנומות)13.75
שמונה עשרה חודש11.25שעתיים ורבע (תנומה אחת)13.5
שנתיים11שעתיים (תנומה אחת)13
שלוש10.5שעה וחצי (תנומה אחת)12















היכן משכיבים תינוק לישון
אין תשובה אחת בנושא מיקום השינה של התינוק הנולד. יש הטוענים כי כדאי להשכיב אותו בחדר משלו, כמובן קרוב לחדר השינה של ההורים, ואילו יש הטוענים כי כדאי להשכיב בחדר השינה של ההורים בעריסה או מיטת תינוק ליד מיטת ההורים. אם משכיבים את התינוק בחדר נפרד חשוב לשים לב שהחדר נמצא באיזור שקט בבית, מאוורר ולהציב אינטרקום על שידת התינוק כדי לשמוע אותו בוודאות במידה מתעורר בבלילה. אם מחליטים להשכיב את התינוק בחדר ההורים צריך לקחת בחשבון שפרטיות ו/או תחושת הפרטיות תפחת, אך יתכן ותוביל לתחושת ביטחון של ההורים ביחס למצב התינוק.

רצף השינה של תינוק
שינת תינוק אינה רציפה תמיד. לעיתים מחזור השינה יהיה קצר –  שעה -שעתיים. תינוק בן חודש ישן לרוב בין שעתיים לארבע שעות יום או לילה. בשלב זה לא ניתן לצפות בדפוסי שינה ברורים.

שנת תינוק – מה מפריע לתינוק להירדם
אם חשבתם שתניחו את התינוק הרך בעריסתו ומיד ירדם לא כך הדבר. תינוקות עלולים לגלות קושי בהירדמות מכמה סיבות: גזים, גרפסים שמפריעים לו, חיתול רטוב, רעב,בקיעת שיניים, עוררות עקב שינה מרובה במהלך היום, תנוחה לא נוחה של השכבה,פחד וחוסר ביטחון.

מה עוזר לכל תינוק להירדם
אחרי שבדקנו שהתינוק לא רעב , שהחיתול יבש ושהתינוק לא ישן הרבה מדי במהלך היום ולכן פשוט לא עייף, צריך לדעת מה עוזר לתינוק להירדם. כל תינוק עשוי להרדם מדבר אחר אך יש דברים שעוזרים להרבה תינוקות להירדם:
תנועתיות – הנחת התינוק על הידיים, ישיבה על כיסא נדנדה ונענוע ולאחר מכן החזרת התינוק למיטה.
ליטופים וטפיחות קלות לאורך גב התינוק כשהתינוק שוכב במיטתו, שירה נעימה ושקטה בעלת פזמון חוזר
הנקה, שעת אכילה קבועה בערב .