טודלרס

החלפת יום בלילה בשינת התינוק

מה מומלץ לעשות כשהתינוק מחליף יום בלילה בשינה

22.7.2013

החלפת יום ולילה אצל תינוקות בחודשים הראשוניים לחיים
החלפת יום ולילה אצל תינוקות היא תופעה שכיחה. ביומיים הראשונים של האשפוז לאחר לידה שהיתי עם התינוקת ביום ובלילה החזרתי אותה לתינוקיה. במהלך היום היא כל הזמן ישנה. כשחזרתי הביתה גילתי שהיא מאוד ערנית בלילה ומאוד ישנונית ביום.

אחד הקשיים השכיחים אצל תינוקות צעירים היא ההחלפה בין היום והלילה. התופעה הזאת נובעת הן מחוסר שגרה של ערות ופעילות ביום ומנוחה בלילה והן מחוסר הפרשה של מלטונין בחודשים הראשונים. זאת הסיבה שאת צריכה ללמד את התינוק בין לילה ויום. את צריכה להדגים לו שביום יש אור, יש פעילויות, יש תנועה בבית ולעומת זאת בלילה יש חושך, אין פעילות ואין דיבורים. אצל תינוקות צעירים יש צורך לפתח את שגרת היום והלילה וכך לאפשר לתינוק להתפנות יותר לשינה במהלך הלילה ופחות ביום.

האם התינוק מחליף יום ולילה ? אם כן, מהם הסיבות ? נסי לענות על השאלות הבאות:
האם ישן לעיתים קרובות מדי ביום ?
האם ישן לאורך זמן ארוך מדי ביום ? 3 שעות רצוף פעמיים ביום או יותר ?
כמה שעות סך הכל ישן ביום ?

אם ההורה מאפשר לתינוק לישון יוצר מחמש וחצי שעות במהלך היום או פעמים או יותר למשך שלוש שעות הוא פוגע בשגרת שלושת השעות ולכן מוציאה את התינוק מאיזון בין יום ולילה . טרייסי הוג, הלוחשת לתינוקות, מסבירה כי שינה רבה זאת היא בעצם העברה של שעות שינה מהלילה ליום. זאת הסיבה שאם התינוק ער מדי בלילה את צריכה להדגיל את כמות השעות בהם הוא ער במהלך היום. זאת הסיבה שכדאי להעיר אותו להאכלה ולא לדלג עליה כי את רוצה את סדר השגרה ה קבועה (האכלה, פעילות שינה וחוזר ).
להעיר מהשינה כדי להאכיל ? הרבה אימהות ואנשי מקצוע מסתייגים מהרעיון. מה פתאום להעיר את התינוק משנתו ? אך למעשה זאת הדרך היחידה ללמד את התינוק את ההבדל בין היום לילה . ביום יותר ערניים, אוכלים ופעילים ובלילה פחות.
טרייסי הוג, הלוחשת לתינוקות מבטיחה לך שאם תפחיתי את שעות השינה ביום, התינוק ילמד להשלים אותם בלילה. ההמלצה של הלוחשת לתינוקות היא לאפשר לתינוק לישון לא יותר משעה וחצי שעתיים רצוף במהלך היום, כמובן להוציא מצבים של תינוקות חולים או פגים או תינוקות במשקל נמוך שצריכים כמובן יותר שעות שינה.