טודלרס

האם להשכיר או לקנות עריסת תינוק

מתלבטת האם לקנות או להשכיר עריסת תינוק

17.5.2013

בחודשים הראשונים לחיי התינוק  עריסה לתינוק מהווה את מקום השינה של התינוק. עריסת תינוק היא מאין מיטה קטנה בגודל 50-70 ס"מ שיכולה לשמש את התינוק בחודשים הראשונים לחייו. יש אימהות המשתמשות בעריסה לשלושת החודשים הראשונות ויש כאלו שממשיכות להשתמש בה עד טווח זמן של חמישה חודשים ויותר. תלוי בגודל (אורך) התינוק,בטיחות ויציבות העריסה.

למה צריך עריסת תינוק בחודשים הראשונים לחייו ?
ראשית, גודל העריסה קטן הרבה יותר מגודל מיטת תינוק. הגודל המצומצם מאפשר לתינוק לשהות בסביבה יותר תחומה, המדמה יותר את גודל הרחם ומאפשרת לו לחוש את גבולות גופו. היות והעריסה היא קטנה וצרה יחסית לעומת מיטת תינוק ניתן להכניס אותה בקלות לחדר ההורים ולהציב אותה ליד מיטתם. בצורה כזאת קל לגשת לתינוק באמצע הלילה לצורך הנקה או הרגעה מבלי להסתובב ברחבי הבית הלוך וחזור. יתרה על כך, חלק מעריסות ניידות מאוד מטבעם כך שאפשר להעביר אותה מחדר לחדר ברחבי הבית.

בטיחות עריסת התינוק
ישנן עריסות העשויות שלבים שלבים וישנן עריסות העשויות מקשה אחת. שימי לב שעריסה העשויה שלבים בטיחותית מספיק, כך שרגל או יד התינוק לא יכולה להיתקע ביניהם. שימי לב גם שגובה הדופן ויציבות העריסה מספיק גבוהים על מנת לספק הגנה לתינוק פעלתן. ישנן עריסות שהחל מגיל מסויים יש צורך להשגיח על התינוק על מנת שלא יצא החוצה. שימי לב שעריסת התינוק שאת קונה או משכירה היא בעלת תו תקן בטיחותי.

להשכיר, לקנות או להשאיל עריסת תינוק ?
השכרה של עריסת תינוק יכולה לעלות 30-50 ש"ח בחודש פלוס צ'ק פקדון (אותו מקבלים חזרה כאשר מחזירים עריסה). לעומת זאת קניית עריסת תינוק חדשה עולה בן 300-ל600 ש"ח תלוי בחומרים ממנה עשויה ובמותג שמייצגת. אם יש לך אפשרות להשאיל עריסה משכנה, חברה או בת משפחה שקלי זאת בחיוב. מי שקנתה עריסה אינה צריכה אותה במרבית הזמן וקרוב לודאי שהיא מאחסנת אותה לילדים הבאים. היא תשמח להוציא אותה עבור השאלה.

השכרת עריסה לתינוק – שיקולים בעד
השכרת עריסה לתינוק היא בהחלט כדאית ואפשרית לנשים רבות. אין צורך לפחד מלכלוך או בלאי. מדובר במוצר שנעשה בו שימוש לטוווח קצר והאימהות שומרות על ניקיון העריסה עבור הילד. אם את מפחדת מחוסר ניקיון את יכולה לקנות מזרן חדש על מנת שלא להשתמש במזרן שנעשה בו שימוש. מזרן כזה עולה בטווח מחירים של 80 -50 שקלים. חנויות המשכירות עריסה לתינוק יכולות למכור לכם גם סט מצעים המתאים לגודל המזרן, מגן ראש, שמיכות פוך וסדינים. נשים השוכרות עריסה לרוב אינן רוצות לרכוש מוצר שהשימוש בו יהיה קצר (3-5 חודשים) ושיתפוס מקום בבית עד להולדת הילד הבא. אם יש לכם מספיק מקומות אחסון בבית או במשפחה הטיעון פחות רלוונטי אבל במרבית המשפחות אין הרבה מקומות אחסון מיותרים ולכן נשים רבות אינן מעוניינות לרכוש עריסה שלאחר 3-5 חודשים תעמוד ותעלה אבק.

קניית עריסה לתינוק – שיקולים בעד
קנייה של עריסה לתינוק מתחילה להיות משתלמת מהילד השלישי ואילך. אז כבר כמות חודשי ההשכרה לכל הילדים כבר גדול. אם את מתכננת להביא ילדים נוספים לעולם (ויותר משניים) ואם את רוצה את הדברים שלך ויש לך מקומות אחסון בבית, את יכולה לשקול לקנות עריסה לתינוק. את לא חייבת לקנות עריסה חדשה, את יכולה לקנות עריסה יד שנייה באינטרנט. קחי בחשבון שאם עושים השוואה בין השכרה של עריסת תינוק ל-4 חודשים פלוס קניית מזרן ומספר עזרים נוספים לעומת קניית עריסה משומשת לא יהיה בהכרח הבדל כה גדול.

השאלה והעברה של עריסה לתינוק
הדרך הטובה ביותר להתנהל פיננסית עם ילדים היא להתחלק בהוצאות. אח או אחות אחת קונה מוצר ומעבירה לבאים בתור לפי הצורך.