טודלרס

באיזה גיל מוותרים תינוקות על שינת בוקר

התינוק הפסיק לישון בבוקר ? קראי על שינויים בתנומות היום

27.2.2013

שנת הבוקר לאמא שאינה עובדת (מה הכוונה אינה עובדת ? אמא תמיד עובדת, אינה עובדת מחוץ לבית) הוא זמן סופר חשוב. זמן לנקות, לעבוד, לבשל, להתקלח, לעשות סידורים ועוד. לתינוק מדובר בשינה טובה שנותנת לו הפסקה מפעילויות הבוקר ומטעינה אותו מחדש.

באיזה גיל מוותרים תינוקות על שינת בוקר ? עד סביב גיל שנה, תינוקות רבים ישנים שנת בוקר. שנת בוקר יכולה לנוע בטווח זמן של עשרים דקות ועד שעתיים, תלוי עד כמה התינוק עייף. אם קם מאוד מוקדם, היה מאוד אקטיבי, ישן לא טוב בלילה, יתכן וישן שנת בוקר ארוכה. אם ישן טוב יתכן וירדם מאוחר יותר וישן מעט. את כאמא יכולה לנתב את השינה מעט גם לפי הצרכים שלך. להעיר מוקדם כדי שישן בבוקר, להמשיך לשחק בבוקר או להעיר מוקדם משינת הבוקר כדי שישן יותר בצהריים. מומלץ ששינת בוקר תהיה עם חשיפה לאור מינימלי על מנת שהתינוק יבחין בין תנומת היום לשינת הלילה.

סביב גיל 6-9 חודשים התינוק ישן שתי תנומות יום (אחת בבוקר ואחת בצהריים) שזמנם הוא בין 2-4 שעות. באופן טבעי ישנם ימים שהתינוק ישן יותר וישנם ימים שישן פחות.
מגיל 9 חודשים עד גיל שנה התינוק זקוק לתנומה אחת או שתיים בזמן הקף של 2-3 שעות.
החל מגיל שנה עד שנה וחצי מרבית התינוקות עוברים לתנומת יום אחת בצהריים של שעה – שעה וחצי. חשוב לציין שיש עדיין פעוטות שישנםי גם שנת בוקר בתקפה זאת
מגיל שנה וחצי רוב התינוקות עוברים לשנת יום אחת בצהריים. המעבר הזה גורם סדר אחר בשינה במהלכו מתרגל התינוק לישון מוקדם יותר בערב ולמשך זמן ארוך יותר בלילה.

איך לעזור לתינוק לוותר על שינת הבוקר ולהסתפק בתנומת צהריים אחת ?
בהתחלת התהליך יתכן ותצטרכו להקדים את שינת הצהריים היות והתינוק יהיה עייף מוקדם יותר. זה יהיה מאוד בולט לעין. עשו זאת בשבוע הראשון. אם התינוק לא ישן בבוקר וישן מוקדם בצהריים, בהתאמה הקדימו את שינת הלילה.

זקוקים לעזרה בנושא שינת התינוק, התייעצו עם יועצת שינה.

קראו עוד בנושא:
שינה של תינוקות, פעוטות וילדים
שינה של תינוקות לידה עד שנה