טודלרס

תינוק נרדם רק על הידיים

מה עושים כדי לפרק את התלות ולאפשר שינה במיטה

11.3.2013

התינוק שלך נרדם רק על הידיים ? יש סיכוי שאת אמא לילד ראשון (כי רק אז הידיים יחסית פנויות) או שאינך יכולה לשמוע תסכול ובכי של התינוק לשנייה אחת בלבד(לכן את מרימה מייד על הידיים)  או שהתינוק שלך הוא תינוק רגיש. לעיתים גן מדובר בתינוק פג או בעל משקל נמוך הזקוק הרבה יותר לזמן על הידיים מתינוק שנולד בגיל ומשקל תקין.

יש הטוענים שתינוק שנרדם רק על הידיים הוא תינוק שפיתח תלות  ולכן צריך לפרק את התלות ולעזור לו להירדם בעריסה או במיטה. ההנחה היא לא להוריד את התינוק לעריסה ולעזוב אלא פשוט ללמד אותו להרגע ולישון בעריסה תחילה כשאת לידו, נוגעת בו ובשלב מתקדם עם התרחקות הדרגתית. איך עושים זאת? בצורה מאוד הדרגתית. לא מוותרים על הידיים היות והם אמצעי נהדר להרגעה והרדמה. הרעיון הוא להפחית בהדרגה את כמות הזמן שהתינוק על הידיים ולהעביר מהר יותר למיטה כאשר הוא מנומנם ורגוע. במידה והוא מתעורר או בוכה מיד כשמעבירים אותו או לאחר כמה דקות, מרימים על הידיים, מרגיעים שוב ומחזירים חזרה למיטה. כדאי גם לשים יד על התינוק וללטפו במיטה כדי להמשיך את תהליך ההרגעה אם את סבורה שהתינוק יפרוץ שוב בבכי במיטה. כמובן שלפני תהליך זה חשוב ליצור טקס השכבה מסודר וקבוע הכולל בין היתר מאפיינים מרגיעים ומווסתים (אמבטיה, החשכת החדר, הקראת סיפור ומובייל או מוסיקה מרגיעה).

סוד ההצלחה נמצא בעקביות ובהתמדה בתהליך. אם תתמדי בתהליך במשך עשרה ימים רצוף, תראי שיפור. אם תכנעי לבכי התינוק ותשימי אותו בעריסה או במיטה רק כאשר הוא כבר נרדם, לא תשיגי את הפרת התלות בין ידיים להרדמות עצמאית ושינה. מומלץ להתחיל בתהליך פירוק התלות מגיל ארבע חודשים ומעלה כשהתינוק במשקל ומצב בריאותי תקין.

אם אינך מצליחה בתהליך, מומלץ להתייעץ עם יועצת שינה
קראו עוד בנושא: בעיות שינה אצל תינוקות