טודלרס

תינוק נרדם רק במיטה של ההורים

לפרק את התלות

25.3.2013

תינוק נרדם רק במיטה של ההורים היא תופעה שכיחה במשפחות רבות. האם התינוק מתקשה להרדם במיטה שלו ? האם כל פעם שאתם מניחים אותו בעריסה או במיטה הוא מתעורר ומתחיל לבכות ? האם ניסיתם הכל וגיליתם שהכי קל להרדים אותו במיטה שלכם ואז להעביר אותו למיטה שלו ?

תינוק נרדם רק במיטה של ההורים הוא מצב שקשור באופן ישיר בהתנהלות ההורים. הורים עייפים שלעיתים אינם חושבים טווח ארוך סבורים שיהיה קל יותר להרדים את התינוק לידם במיטה. הבעיה מתחילה שהתינוק מתרגל למצב ומקשר את הנוחיות, הרוגע והשינה למיטה של ההורים. חשוב מאוד לא להתפתות להרדמת תינוק או פעוט במיטה שלכם היות והדרך להוציא אותו משם אחרי שהתרגל תהי קשה ומלווה בהרבה בכי וצעקות. החלטתם לפרק את התלות בין שינת התינוק לשהייה במיטה שלכם, התמידו בשגרת ערב מרגיעה (אמבטיה, עיסוי, שיר/מוביל), הכניסו אותו למיטה לאחר מכן והמנעו להכנע לבכי וצרחות. ההתמדה תעשה את שלה, ההתנגדות תרד והתינוק ילמד להרדם במיטה שלו.

למה חשוב שתינוק ירדם ויתעורר באותה מיטה.
תתארו לעצמכם שאתם נרדמתם במקום אחד והתעוררתם במקום אחר, איך תרגישו ? יתכן מאוד שתרגישו מבולבלים ומפוחדים. הרי איך זה יכול להיות שהייתם במקום אחד ועכשיו אתם במקום אחר. תינוק שנרדם במיטה של ההורים יכול להתעורר מבוהל ובוכה כשמוצא עצמו לבד במיטה שלו. נסו להמנע מהרגל זה כמה שניתן. פתחו הרגלי שגרת שינה בריאים הכוללים שגרת לילה עקבית וידוע הכוללת רחצה, בקבוק, הקראת ספרי לילה טוב, מוסיקה מרגיעה ממוביל או דיסק והנחת התינוק במיטתו כשהוא עייף ו/או מנומנם אך ער. במידת הצורך עמדו לדיו מספר דקות ולטפו אותו. לאחר מספר רגעים או דקות עזבו את התינוק ולמדו אותו להרדם עצמאית.

לא מצליחים ? העזרו ביועצת שינה

קראו עוד בנושא:
שגרת טרום שינה
הרדמת תינוקות
בעיות תלות ושינה אצל תינוקות