טודלרס

רפלקס היניקה אצל תינוקות

קראי מהו רפלקס היניקה ורפלקס החיפוש אצל תינוקות ?

25.6.2014

רפלקס היניקה או רפלקס המציצה מבטא את נטייתו של התינוק למציצה ויניקה. הרפלקס מתבטא בגירוי אזור הלחי או האזור הקרוב לפה המעורר הפניית ראש וחיפוש של התינוק למציצה ויניקה. הרפלקס מופיע בארבעת החודשים הראשונים לחיי התינוק. למה רפלקס המציצה כה חשוב ? היות והוא ביטוי ראשוני לפעולה בעלת אינטגרציה ורצף מורכב. חשבו על זה – על מנת שהתינוק יוכל לינוק הוא צריך לבצע רצף פעולות של מציצה – בליה ונשימה וצריך לבצע פעולות במקביל (מציצה ונשימה). רפלקס זה הוא חיוני לנכונותו של התינוק לינוק ואכול ולכן הכרחי להשרדות.

למה חשוב להכיר את רפלקס היניקה ?
אמהות רבות בטוחות כי שהילד רוצה לאכול כי כשמקבל גירוי סביב הפה מיד מחפץ לינוק או לאכול. חשוב להבין שמדובר ברפלקס ולכן לא להאכיל את התינוק כל הזמן אלא בזמנים הקבועים (כל שעתים- שלוש בהתאם לגיל ומשקל התינוק). במקרים רבים התינוק מחפש זמן מציצה או סוג של גריית פה ולא בהכרח לאוכל

רפלקס החיפוש הוא נטייתו של התינוק לנקר את עורכם  ולהציג מראה של חיפוש אוכל. הרפלקס נצפה בטווח גיל של לידה עד שלושה חודשים. רפלקס החיפוש בדומה לרפלקס המציצה/היניקה הוא שריד אבולוציוני של חיפוש אוכל על ידי התינוק כחלק מצרכיו להשרדות.