טודלרס

מה צריך לעשות תינוק בן שלושה חודשים

גיל שלושה חודשים

12.3.2014

מה צריך לעשות תינוק בן 3 חודשים

שינה
הידעת , בגיל שלושה חודשים ישנים תינוקות 15 שעות ביום , עשר שעות בלילה וחמש שעות ביום (המתחלות לתנומות יום באורכים משתנים)
כל אמא מתחילה להבחין כי התינוק שלה בן שלושה חודשים ישן הרבה יותר טוב ביחס לשני החודשים הראשוניים. מהחודש השני לחודש השלישי ניתן לראות כיצד התינוק פותח פערים וישן יותר שעות רצופות בלילה. תינוק בן שלושה חודשים יכול לישון בלילה בן 4-8 שעות רצוף. התופעה המבורכת לא בהכרח תחזור כל לילה אך אם את מתעדת זמני שינה והאכלה תוכלי לראות ששנות השינה הרצופות עולות והפערים בן זמני האכילה עולים. במהלך היום התינוק עדיין ממשיך לנמנם (עשר דקו, חצי שעה, שעה וחצי ) אך לעיתים קרובות משך השינה או הנמנום מתקצר ושעות הערות והפעילות מתארכות. זכרו שהמטרה שלכם ההורים היא להאריך את שעות השינה הרצופות בלילה ולהגביר את שעות הערות והפעילות ביום (על מנת שהתינוק ישן יותר בלילה). זאת הסיבה שכדאי לעקוב אחרי שעות השינה במהלך היום ולהמנע משינת יום רצופה של מעל 3 שעות.

חשוב לדעת כי תנומת יום אינה פוגעת בשינת לילה. הורים רבים חוששים שהתנומה תפגע בשנת הלילה אך ההפך הוא הנכון. ככל התינוק מרבה לנוח במשך היום (תנומות קצרות- עד שעתיים, שעתיים וחצי) הוא משפר את שנת הלילה שלו ואת יכולתו להשתתף בהנאה וערנות טובה בפעילויות היום.

האכלה
אם התינוק נולד מתחת לשלוש קילו יכול להיות שהחודש הראשון וחלק מהשני יתאפיין בהאכלה כל שעתים-שעתיים וחצי. כעת בחודש השלישי התינוק כבר השלים את פערי המשקל (שוקל בדרך כלל מעל 4 וחצי קילו גם אם נולד במשקל נמוך) ופותח פערים בן האכלה להאכלה (אוכל כל שלוש שעות ויותר). תינוק שנולד במשקל גבוהה משלוש קילו עשוי לאכול בגיל שלושה חודשים כל שלוש- ארבע שעות. כמות המזון שאוכל תלויה במשקל התינוק ובדר"כ עשויה לנוע בן 100- 180 מ"ל. זכרו שתפקידם ההורים הוא לשמור על רצף האכלות מסודר שיכניס את התינוק לשגרת יום ובטן מסודרת. זאת הסיבה שאנו ממליצים לבדוק אם התינוק רוצה מוצץ ולא למהר להקדים לו את הארוחה

האכלה מוקדמת
קחו בחשבון שיקרו פעמים בהם התינוק יפתח פערים גדולים בן האכלה להאכלה היות וישן שעות רצופות רבות בלילה. במקרים אלו יתכן והתינוק יבכה ויהיה רעב במהלך היום גם לא בשעות האוכל הקבועות שלו היות והוא דילג על ארוחה אחת לה זקוק. האכילו את התינוק ואל תחכו לזמן האכלה לפי השעות המקובלות שלו.

פעילות
התינוק שללכם ערני במהלך שעות יום רבות. זה הזמן שלכם לשיר שלו ולהפעיל אותו. תינוק בגיל זה צריך להיות 8-12 פעמים על הבטן, כשהמטרה היא לשאת משקל על האמות ולהרים את הראש. בגיל שלושה חודשים שליטת הראש של התינוק צריכה להיות מלאה (אין צניחת ראש) והרמת הראש בעת שכיבה על הבטן (שהאמות מקדימה כפופות) צריכה להיות גבוהה ולאורך זמן של לפחות 2-3 דקות (בדרך כלל צריך להיות הרבה יותר אך תלוי בחשיפה ובעוצמת שרירי הצוואר של התינוק). זה הזמן להשכיב את התינוק באוניברסיטה (פעם על הגב ופעם על הבטן), להקריא לו סיפורי בד (סיפורי תמונות שעוטפים את העריסה/העגלה) ולהשיר לו שירים (מומלץ מתוך 100 שירים הראשונים שלי).

קראי עוד בנושא
התפתחות תינוקות בחודש שלישי