טודלרס

תינוק שלא מתהפך

התינוק עדיין לא מתהפך ? מה טווח הגיל המצופה ואיך לעודד

23.4.2014

תינוק שלא מתהפך זה בעיה או רק עניין של זמן ? התינוק בן חמישה – שישה חודשים ועדיין לא מתהפך ? האם זה בנורמה או שיש איחור התפתחותי ? תנשמו לרווחה, אין מה להלחץ או להלחיץ.לכל תינוק יש את קצב ההתפתחות שלו. מהר יותר אינו בהכרח טוב יותר. ישנם ילדים שבגנטיקה המשפחתית שלהם מתפתחים מוטורית ו/או שפתית מאוחר יותר מהנורמה אך הם סוגרים את הפערים בגיל הרך. לעומת זאת ישנם תינוקות שהאיחור ההתפתחותי שלהם מעיד על אבחנה שונה.

חלק מהתינוקות יכולים להתהפך משכיבה על הבטן לשכיבה על הגב כבר מגיל 3 חודשים, וחלק מהתינוקות לומדים להתהפך סביב גיל 6-7 חודשים. התהפכות מצריכה צוואר חזק ושרירי זרועות חזקים, לכן הדבר מצריך לעיתים זמן בעיקר אצל תינוקות עם טונוס נמוך יותר. התהפכות גם קשורה להתנסויות מוקדמות. תינוק שהושם פחות על הבטן ובביגוד מסורבל של חורף עשוי להתהפך מאוחר יותר לעומת תינוק שנולד בתקופת הקיץ וישן ושוכב הרבה על הבטן.

אם נראה שהתינוק רוצה להתהפך מצד לצד, אבל טרם עושה זאת, אתם יכולים לעודד אותו לפתח את מיומנות זאת דרך משחק. הראו לו משחק שרוצה באודו שוכב על הגב והניחו אותו לצדו לאט תוך שהתינוק עוקב אחרי היד שלכם. לאחר מכן אחזו את רגל התינוק המנוגדת לצד שבו מונח התינוק והביאו אותה בסיבוב לאמצע או לצד שבו מונח הצעצוע. התינוק עשוי להשלים את ההיפוך בעצמו.

במקרה שתינוקכם עדיין לא למד איך להתהפך לצד אחד או לצד השני, כאשר מלאו לו  -6-7 חודשים, ואינו מראה כל התעניינות לעשות זאת בכל האמצעים האחרים (כמו זחילה או גרירת רגליים על הבטן), ציינו זאת בפעם הבאה שאתם נפגשים עם אחות טיפת חלב או רופא הילדים ובקשו הפנייה לאבחון פזיותרפיה התפתחותית.

קחו בחשבון שתינוקות שנולדו פגים, במשקל נמוך, עם טונוס נמוך או תינוקות עם גנטיקה משפחתית של התפתחותית איטית יותר רוכשים לעיתים את אבני הדרךההתפתחותיים בשלב מאוחר יותר.

רוצים לדעת עוד על התהפכות וגלגול אצל תינוקות ? לחצו על הלינק הבא
התהפכות אצל תינוקות