טודלרס

תינוק זוחל אחורה

זחילה אחורה, בעיה או שלב התפתחותי ?

23.4.2013

זחילת תינוקות מתרחשת סביב גיל 7 עד 10 חודשים. זחילה היא אבן דרך המתבססת על אבני התפתחות קודמות (שכיבה על הבטן, הצד ויכולות התהפכות ) והתפתחות עתידית (עמידה, הליכה ושלל מיומנוית מוטוריות הדורשות כוח ותיאום דו צדדי.

כשזה מגיע לתינוק שלנו אנחנו תמיד רוצים שהוא יעשה דברים בקצב המקובל ובדרך הנכונה. משום מה הסבלנות לחכות לקצב של כל ילד אינו חלק מהדרכת הורים. אז נכון שיש ילדים שכבר בגיל חצי שנה מתחילים את הזחילה (זחילה קדימה מהירה) אך תינוקות לא מעטים מתחילים לזחול רק בגיל 9 חודשים. התפתחות מוטורית אינה דבר מדוייק. ישנם תינוקות שיציגו התפתחות הדרגתית בזחילה. בגילאי 4-6 הם יתהפכו ויחלו לנו סיבוב צירם בעיגול, בגיל 6-7 חודשים יחלו לזחול זחילת גחון (לזחול קדימה כשכל הגוף על הרצפה), לאחר מכן הם יעמדו במקום על שש (כפות ידיים, בירכיים וכפות רגליים) ויעשו רוקינג (נענוע הגוף קדימה ואחורה), לאחר מכן יתרוממו ויתחילו זחילת שש אחורה ובסוף יגיעו לזחילה קדמית. לעומתם, יש כאלו שכלל לא יזחלו זחילת גחון אלא ימישכו לא לזחול כלל בחודשים 6-8 ואז בחודש 9 יחלו לזחול אחורה ובשלב מאוחר יותר קדימה. יש גם כאלו שלא יעשו דבר עד גיל 10 חודשים ואז בבת אחת יזחלו קדימה ויעמדו. כל האפשרויות קיימות.

תינוק זוחל אחורה
התינוק זוחל רק אחורה ? יש סיכוי שחודש אחרי שיתחיל לזחול אחורה יתחיל לזחול קדימה. הורים, יהיו סבלניים כלפי קצב ההתפתחות המוטורית , תהנו ממנה, יהיו עירים לשינויים ולהתפתחויות הקטנות ולא פחות חשוב תנצלו את הרגעים האחרונים בהם התינוק אינו זוחל. ברגע שהוא יזחל , יעמוד וילדך לא תוכלו לעזוב אותו לרגע. במידה ואתם חושבים שיש איחור או התפתחות שאינה במסגרת הנורמה המקובלת, שאלו את אחות טיפת חלב ו/או רופאת הילדים. 

קראי עוד בנושא:
התפתחות זחילה אצל תינוקות