טודלרס

שאלות ותשובות על פורמולות חלב לתינוקות

הם אפשר לערבב חלב עם פורמולה ? האם הפורמולה מספקת לתינוק את כל צרכיו התזונתיים ?

15.3.2013

האם פורמולות מזון גנריות מספקות מבחינה תזונתית?
פורמולות מזון גנריות חייבות להתאים לדרישות של מינהל המזון והתרופות הפדרלי ( fda), כדי שיהיה בהם מספיק חומרי מזון. לכן במקרים רבים השוני היחיד בין פורמולות מזון גנריות ופורמולות אחרות הוא בעיקר המחיר.לפני שאת קונה פרמולה גנרית או מותג אחר, קראי היטב את התוית שעל האריזה לפני שאת רוכשת את המוצר. החומרים משתנים ממותג למותג  ויכול להיות לכך השפעה על התינוק.

האם אפשר להכין באופן עצמאי פורמולת מזון?
לא. זה יהיה בלתי אפשרי לכלול את כל המרכיבים התזונתיים, בכמויות נכונות עבור התינוק. לדברי מומחים, פורמולת תוצרת עצמית יכולה להביא לכשל בעלייה במשקל, חוסר תזונה מספקת, ואפילו מוות.

האם מותר להוסיף דגנים או חלב לפורמולה?
לעולם אל תוסיפי בעצמך ויטמינים, דגנים, חומצות שומן, שמן זית, חלב פרה רגיל, חיידים פרוביוטים או כל מרכיב תזונתי אחר לפורמולת המזון לתינוק, אלא אם רופא הילדים שלך המליץ על כך. הפורמולה היא מוצר שפותח במיוחד עם כמויות מדויקות של עשרות חומרי מזון. הוספת חומרים אחרים לפורמולה יכולה לסכן את בריאות התינוק.
שמן זית לדוגמא, יכול לגרום לנזק תמידי בריאות ואפילו למוות, כיון שיש סכנה שהתינוק ישאף את השמן לריאות כאשר הוא פולט מזון.כיון שחלב פרה קשה לעיכול אצל תינוקות, לעולם אין להוסיף חלב פרה לפורמולה, או לתת זאת ישירות לתינוק לפחות עד שיגיע לגיל שנה בערך. הוספת חלב אם לפורמולה הוא בזבוז של חלב אם, אם התינוק לא שותה את מלוא תכולת הבקבוק.

מה קורה אם עדיין אינך בטוחה?
אם החלטת להאכיל את תינוקך בפורמולת מזון ואת עדיין מבולבלת מהאופציות הרבות שקיימות, או שחשבת להחליף פורמולות, התייעצי עם רופא הילדים של התינוק. הרופא יביא בחשבון את בריאות התינוק הכללית, את גילו, ואת חומרי המזון שדרושים להתפתחותו, ואז יקבע את ההמלצות הנכונות. הרופא יכול גם למדוד את תגובות התינוק ולחקור את הסימפטומים. אל תנסי לאבחו אלרגיה, או רגישות על דעת עצמך. באופו זה את עלולה לגרום לסכנה לתינוק על ידי אבחון שגוי ולמנוע מתינוקך את חומרי המזון הדרושים לו.

כמויות של פורמולה, אופן הכנה ובטיחות
כמויות – ככלל ככל שהתינוק גדל הוא צורך כמות פורמולה גדולה יותר אך כמות הפורמולה לקילוגרם יורדת. בחודשים הראשונים של התינוק כמות הפורמולה נעה בן 120 ל-150 מ"ל לק"ג ליום. סביב גיל תשעה חודשים כאשר התינוק אוכל גם מוצקים, כמות הפורמולה היומית יורדת לכ- 100 מ"ל לק"ג ביום.
איך מכינים– עד גיל שנה חשוב להרתיח תמיד את המים (מים מבקבוק, מי ברז) לפני הכנת הפורמולה. לאחר הכנתה פורמולה יכולה לשהות במקרר כ-24 שעות ומחוץ למקרר כ- 4שעות. כמובן שבכל מצב של אי ודאות לגבי טיב הפורמולה חשוב להשליך אותה ולהכין אחת חדשה. בדרך כלל ניתן לשמור את הפורמולה מרגע פתיחתה כחודש ימים אך חשוב לבדוק  מידע זה בהוראות היצרן הכתובות על הפורמולה.
רק פורומולות או חלב אם – תינוקות עד גיל חצי שנה יונקים חלב אם או /ו תחליף חלב. אין לתת לתינוק מים, תה, או משקה כלשהו שכן קיבתו של התינוק רגישה מאוד וכי תזונה זאת תפחית את כמות הפורמולה שהתינוק אוכל או סופג בגופו.